( YleGreg | 2023. 09. 14., cs – 17:38 )

Nem az volt a mondás, hogy mindenki HO -ban dolgozzon, hanem az, hogy minél többen dolgoznak HO -ban, annál kevesebb autó szaladgál feleslegesen.

Az összes olyan mellékes szöveg, hogy ki honnan tud jobban dolgozni az https://a.te.ervelesi.hibad.hu/anekdotikus-bizonyitas ugyanis olyan is van, hogy valaki az otthoni ordító gyerektől nem tud koncentrálni, meg olyan is van, aki azért, mert egy légtérben ül fél tucat kollégával, akik közül hárman teams/zoom meetingben vannak, és mondjuk neki is jön vonalas telefon, amivel nem mehet ki a folyosóra. Tökmindegy. Embere, munkája és esete váltogatja, hogy kinek mikor mennyire tud működni a HO, ezt senki nem vitatja, úgyhogy ezen lendüljünk túl.

Az viszont elég világos, hogy a pre-covid időkben jelentősen kevesebb volt a HO, a munkaadó oldaláról többnyire ellenállás volt a bevezetéssel szemben, a munkavállalók többsége pedig nem merte elég erősen kérni. Leginkább a tech cégek és a startupok kezdtek élni a lehetőséggel, amikor felismerték, hogy a távolról dolgozásnak vannak céges előnyei is, például az iroda bérlésen is lehet spórolni. De a vaskalapos munkahelyekre nem volt ez jellemző, például az államigazgatásban ördögtől valónak találták még a gondolatát is, hogy a nem csókos dolgozók hada otthon tologassa az Excelt meg a Wordöt, mert hát hova vezetne ez.

De egy ideje már nem az a normális, hogy ingázz be a városba, hanem az, hogy ha megteheted, akkor ülj ki a kertbe a laptoppal. Aki autóval egy, annak nem mindegy, hogy heti 5x, vagy csak heti egyszer. És a városnak sem mindegy az ingázók száma. A HO igeni hasznos a zsúfoltság elkerülésére, és ezen nem változtat, hogy a traktoros nem tud HO -ból szántani. (Most még.)