( ggallo | 2023. 09. 06., sze – 10:38 )

Miért van kevés köze? Azt kifogásoltam, hogy személyes tapasztalat nélkül, a neten olvasottak alapján miért kell folyamatosan ellene kampányolni, és írtam példát olyan esetről, amit általánosítva (mintha mindig ez történne), más technológiától is el lehetne riasztani embereket.

De nem is kellett volna példát írnom, mert ott volt a VW konszern dízelbotránya, amikor is semmi baj nem volt a dízelekkel (most sincs), csak trükköztek az - egyébként szar - törvényi mérés során, és az erre felhúzott médiahiszti tönkretette a dízelhajtást a világ szemében, azóta a lakosságnak nem kell, a kamionokban meg muszáj, de fujjolnak rá.

Ha két kezeden meg tudod számolni az utolsó fél évből az EV töltéses mizériák számát (mert ugye az tény, hogy az összes ilyen eset nagy nyilvánosságot kap, főleg EV ellenes "aktivisták" jóvoltából), akkor ennyi adatból miért általánosítasz, hogy szar az egész, bétateszt meg ilyenek? A - mondjuk - 10 kevésbé sikerült töltés mellé ugyan ezen időszakra jut - mondjuk - 1 millió sikeres töltés. Pontosan mekkora hibaarány mellett lehetne megbízhatónak nevezni az EV töltést-használatot?

Egyébként Tesla mint megvehető autó kb. 10-12 éve van kereskedelmi forgalomban. A klasszikus autógyártók ezalatt kb. 2.5 modellcikluson vannak túl. Akkor miért pont az EV lenne a bétateszt? Az, hogy a klasszikus gyártók későn reagáltak erre-arra (ami főleg az ő telhetetlenségük és ebből fakadó csalásaik miatt következett be), és most erőltetett menetben próbálják 1-2 év alatt behozni azt a 10 évet, és ez hibás, problémás termékeket eredményez, az nem a technológia, hanema gyártók hibája.