( gee | 2023. 06. 22., cs – 14:32 )

Sokkal magasabb a mintaszám.

Az összes amerikai autó által megtett kilométerek azért egy elég magas mintaszám.

Másik oldalról meg egy pocsék autopilot simán átmegy a hány balesetet okozott teszten, ha egyébként egyet sem kellett elkerülnie, mert mindenki mintavezető amerre jár.

OK, de nem magában tesztelik az autopilotot, hanem összehasonlítják az ugyanazokon az utakon közlekedő ember által vezetett autókkal. Ha mindenki mintavezető, akkor az ember által vezetett autónak is ugyanolyan jó eredménye lesz. Az a tény, hogy egyik sem 0, azt mutatja, hogy nem mindenki mintavezető. Egyébként ha megnézel néhány USA dashcam felvétel gyűjteményt, mindenféle statisztika nélkül látható, hogy nagyon messze vannak a mintavezetőktől.

Mintha a légzsákok hatékonyságát úgy néznénk, hogy hányan haltak meg légzsákos autóban. Ha ez 0 és azért 0, mert a teszt időszak alatt egyszer sem kellett légzsákot használni, akkor nem tudjuk, hogy jó-e a légzsák vagy sem. A jóságához azt kell nézni, amikor sérülést/halált akadályozott meg, az nem túl sok információ amikor csak vár arra, hogy valamikor használják is.

Pontosan. A légzsáknál azt néznénk, hogy a légzsák nélküli esetekben hányan halnak/sérülnek meg vs. a légzsákos esetekben azonos körülmények között. A különbség a légzsák pozitív hatása. Ugyanúgy, ahogy az autopilot nélküli eseteket az autopilotos esetekkel hasonlítjuk össze, és ebből a különbség az autopilot pozitív hatása.