( ggallo | 2023. 05. 08., h – 10:40 )

Van nálunk egy japán cég (autóipari beszállító), akinél 3-4 évente cserélődnek a japánból érkező közép-felső vezetők. Az egyik ilyen cserénél az új üzemegység vezető megmodernizálta a gyártási folyamatot az egyik soron, ami által az addigi napi 4000 db-ról 2500 db-ra csökkent a termelés. A kaizen elv alapján működve egy fél év alatt sikerült kibarkóbáznia, mit kottázott el, és sikerült lassan visszatérni a 4000 db-os napi termeléshez. A cég jutalommal ismerte el a szorgalmát és hozzáértését, hogy sikerült 2500-ról 4000-re emelni a termelést.

Ez is ilyen "nincs egy jó architect" típusú dolog miatt történt. Senki sincs aki az egészet látja, mindenki csak részeket lát és inkrementális lépéseket (kaizen). Aztán emiatt senkinek nem túnt fel fél év elteltével, hogy ő rontotta el az elején, és csak a hibát javította ki.

Mint a tőzsde, ami beesik arra, hogy a Netflix nem növekedett a várt mértékben. Az nem érdekel senkit, hogy 200 millió előfizető van, az a lényeg, hogy lett-e még fél millió vagy sem.