Semmilyen szerepe nem volt ebben az "architektúra-választásnak". Eleve cloud-only játékok készítése volt a cél, amelyek azt az előnyt használják ki, hogy a játékuk mint egy speciális felhős fejlesztés egy-egy szerverfarmon fut közel az ott multiban játszó gamerekhez de nem az náluk levő számítógépeken. A PC játék csak a hab volt, mégis ez volt ami az elejétől a végéig tette a dolgát. Miután a Google leállította stúdióstól a Stadiára irányuló játékfejlesztést kicsit céltalanná vált a projekt. Végül olyan fontos piacokon mint az EU egekbe elszálló áramárak hasonlóképp feltették az i -re pontot mint a mikroprojekt ftp.fsn.hu -nál. Másik oldalról hirtelen még fontosabbá váltak a mesterséges intelligenciára is használható Stadia gamer szervergépek.
Nagyvonalú volt a Stadia a userei felé. Egyszer megveszed a játékot (akár akciósan) majd utána havidíj nélkül játszhatsz rajta, nekik meg minden hónapban költség az infrastruktúra működtetése. Végig tökéletesen működött, sőt például a bug-parádéval induló Cyberpunk 2077 hónapokig csak a Stadian volt érdemben játszható. Sávszélességgel sem voltak problémák mint a Geforce Now-nál. A Debian Linux üzleti oldalról is bebiztosította a Stadia projektet. A Microsoft bármikor bekavarhat egy tőle függő konkurensének a kezében tartott Windows-szal. Ez korábban meg is történt, amikor perrel fenyegette az OnLive-ot a Windows 7 használata miatt, ami játékszerver-felhős használata a Microsoft szerint sértette az EULA-t. Windows Server-re kellett áttérni ami nemcsak licencköltségben volt magasabb, technikai problémát is okozott a játékoknál. A Geforce Now addig tud működni amíg a Microsoft nem akar keresztbetenni neki. Most épp érdeke a Microsoftnak a baráti mosoly, mert meg akarja venni az Activision-Blizzard-ot, ilyenkor ölelgeti a konkurenciát.
Nem véletlen, hogy a második körben olyan felhős-játékszolgáltatások indultak amik mögött nagy pénzű megacégek állnak és saját kompetitív előnyüket teszik a játék-felhő szolgáltatásba. Nvidia a Geforce hardver feletti királyságát, Google a Linuxos tudását és bármit lefejlesztő képességeit plusz szerverfarmjait, Amazon szintén szerverfarmjait (mellesleg épp Linuxra állnak át gamer os rétegben), Microsoft az Xbox nagyhercegségét, Sony a Playstation császárságát viszi bele kompetitív előnyként a játék-felhő szolgáltatásába.
Aki valóban ért hozzá annak nem is kérdés 2023-ban, hogy saját fejlesztőcsapattal, játékfejlesztő együttműködésével bármilyen pc-windows játék tökéletesen működőképessé tehető saját fix hardveres környezetben.