( kallaics | 2023. 03. 11., szo – 20:53 )

Hát az utolsó mondataid miatt nem tudom miben tudnék segíteni, de értékelem, hogy bevallottad.

Első körben 2 eszközt nem teszünk ugyanattól a szolgáltatótól, ha nincs két előfizetésünk. A szolgáltató eszköze, mindenképp egy irányba akarja továbbítani a csomagokat, a WAN portja felé. Másrészt  ezek az eszközök le vannak zárva a felhasználók elől,  hogy ne tudják elkonfigurálnijaz eszközt, hogy a szolgáltató el tudja érni. Ezért a második szolgáltatói eszköz nem ide való. Másrészt a szolgáltatónál is okozhat gondot, ha ezt az eszközt kezeli a rendszerük, amiért szintén nem lesznek boldogok. Ezért erre látatlanban is azt javaslom, hogy vedd ki, nem oda való eszköz! 

Segítő szándékkal tisztáznám a két eszköz típust.

Két dolgot kell megkülönböztetni,  amit úgy látom keversz a leírásban.

AP:  Access Point, célja a wireless kapcsolat biztosítása és továbbítása másik eszköz felé (nincs dhcp, nincs routing)

Router: Otthoni hálózat esetén a WAN portra csatlakoztatott bejövő Internet kapcsolatot osztja tovább vezetéken (LAN portok) illetve opcionálisan Wifin. Az ő dolga a DHCP (IP címek kiosztása), DNS (névszolgáltatás), NAT (címfordítás), Routing (csomagtovábbítás). 

Na most neked, 3 routered van (TP Link,  Linksys és a szolgáltatóé (rajzodon modem néven szerepel) ) és egy AP-d sincs. Routert lehet AP-ra butítani (rajzodon AP1 és AP2) , ha minden szolgáltatást ki van rajta kapcsolva, ami nem kell (DHCP, DNS, Stb.), illetve az eszköz címét átállítod egy szabad hálózati címre (pl.  192.168.1.2,ill. 192.168.1.3) , hogy elérd. Ezeket a címeket a szolgáltató értelemszerűen nem osztja ki más eszköznek, ezért a tartomány nagyobb címről kezdődjön, monjuk 10-től felfelé. Az AP2 esetén a Powerline ilyenkor az eszköz LAN1 portjára csatlakozik és a wifire csatlakozó kliensek kéréseit így továbbítja a szolgáltató eszköze felé (AP1-en keresztül). AP1 wifi-n kiszolgálja a klienseket, illetve a LAN1 portján csatlakozik a "modem"  felé, LAN2 portra jön be a Poweline. Ez valahogy így lenne megoldható, ill. feltételezem most is hasonlóan vannak beállítva az eszközök.

Kérdés1-re: tipp a szolgáltató eszköze is oszt IP címet és azt hirdeti, hogy ő az "alapértelmezett átjáró"  is, ezért nincs a kábeles kapcsolaton net.

Lehetséges megoldás

DHCP szolgáltatás kikapcsolása, router IP címének változtatása, mert jó eséllyel még IP cím ütközés is van a hálózaton. Továbbra is azt mondom, hogy az általad szerzett másik eszközt az ne használd!