( Bdede | 2023. 01. 11., sze – 11:42 )

Már több mint 40 éve tettem fel a kérdést először a környezetemnek. /akkor még gimis osztálytársaimnak/ Szerintettek a négy év alatt minket oktató tanárok hányada ütötte meg a "jó tanár" szintet? Természetesen azonnal definiálni kellett a "jó tanár" fogalmát. Ezért azóta is ezt használom.

Ez alatt a következőt értem:1. tudja az oktatandó anyagot, jobban mint a tanítványai. 2.Ha mégsem (valamit benézett), beismeri. 3.Nem kivételez(se +se - irányba.(ebbe belértendő a nem szemétkedik, szivat, alattomosan nem tesz alá a diáknak is). 4. Személyes problémáit, frusztrációját, nem a diákokon vezeti le. Mint látható nem túl erős a követelmény. A fentebb leírt hozzsanákat megtartottuk a kiváló tanár fogalmának, az azért egy jelentősen szűkebb halmaz.(arról nem is beszéltünk mert nagyon személyfüggő, és nem lehetett közösnevezőre jutni).

Másodszor 13 éve, harmadszor 4 éve tettem fel a lányaimnak. Először úgy 60-70% volt az eredmény. Utoljára úgy 25% körül.

Mondhatnám innen szép győzni.

Ebben a témában már többször írtam, és igen, én is érintett vagyok, édesanyám tanár volt,  ('57-'90) s már sajnos nem él. De ez abban segít, hogy tudjam ez egy nagyon régi, és folyamatosan romló helyzet. Nyilván a fizetésemelés szükséges, de nem elégséges. Ahogy fentebb írtad, a kutyaütőket ki kell szűrni, és el kell távolítani. És akkor -ha következetesek vagyunk- 10-20 év múlva javulhat is a helyzet.

A gondom a következetességgel, és a kiszűrés módjával, hatékonyságával van.  Az elsőre nem látok esélyt, a másodikra meg jól működő módszert.

Nem vagyok optimista ebben a témában (se).