( ggallo | 2022. 12. 11., v – 17:10 )

Hú, ha én ilyen olvasott lennék, hogy ilyen (számomra eddig ismeretlen) külföldi fogalmak is eszembe jussanak egy ilyen hsz. írása közben... ...nagyon örülnék.

Ha az a baj, hogy nem konkrétan a jövedéki adó emelésről íram (ahogyan itt a topikban kb. senki más se), és ez úgy jött elő, hogy mikor elfogy az észérv, akkor támadni kell valamivel, akkor álljon itt a véleményem erről:

Szerintem nyugodtan emeljék meg az EU által előírt szintre az üzemanyagok jövedéki adóját. Pláne, ha kell az EU pénze, akkor legyen jó az elvárása is. Ennek (gondolom) itt is az a célja, hogy visszaszorítsa az indokolatlan jármű használatot (főleg a magánszemélyek körében), ahogy a dohánytermékek adójának emelése is azt a célt szolgálja, hogy visszaszorítsák a vásárlási kedvet a magas árakkal.
Nem értek egyet sem a baloldal csökkentési javaslatával, sem a kormány felmentés kérésével. Ugyanis mind a két oldal csak 100%-ban propagandából csinálja amit csinál, nem az "emberek védelmében", meg nem a infláció elkerülésére...

De ezzel egy időben szüntessék meg a dupla adóztatást, ami csak itt Magyarországon van (a jövedéki adóra is kifizetjük az áfa-t, ergo adót veszünk, mintha áru lenne), valamint csökkentsék le elfogadható mértékűre magát az áfa-t a mostani nonszensz 27%-ról. Ezzel a kettővel még olcsóbb is lesz a végén az üzemanyag a jövedéki adó emelés ellenére, mint volt.

A benzin 120 Ft/liter jövedéki adója áfa-val növelve 152.4 Ft, tehát 32.4 Ft az áruforgalmi adó tartalom a jövedéki adón (milyen abszurd leírni is). Ergo, ha megszűntetnék az alaptörvény és EU-s jog által egyébként tiltott dupla adózást az üzemanyagok esetében, akkor valójában 0.1 Ft-tal növekedne csak a jövedéki adó miatt az üzemanyag ára az EU-s direktíva bevezetésével... Hát, azt szerintem a szegényebb réteg is kibírná.

Ráadásul a 32.5 Forint emelés úgy jön ki, hogy egy rögített napi (jelen esetben 2022. október 3.) HUF/EUR árfolyammal kell számolni a következő évi emelést a szabályozás szerint, ami a magyar kormány áldásos tevékenységének köszönhetően soha nem látott szar szinten van. Így Forintban lehetne kevesebb is az emelés, ha nem lenne ilyen szar a HUF árfolyama...

Hogy is volt anno? Ha 300 fölé megy az HUF/EUR, akkor monnyon le a kormány? Vagy az a benzin árára vonatkozott?