Jó kérdés :-). Pont nem erre a két szereplőre gondoltam a történetből. Hanem gyártói, forma tervezési, marketing oldalról. Aki ma autót vesz, túl sok választása nincs. Ezt a türhő paraszt vakítást kapja szinte mindenhol, kicsit másképpen. Vagyis én annak tartom ezeket a nagy ordenáré, buflák micsodákat. Te pl. megveszed, beleülsz, használod. Nem tudsz mit csinálni, lesz aki hunyorogni fog, mert ilyen a magas felépítmény fizikája. Ettől Te nem vagy türhő paraszt és az sem aki hunyorog. Bár tényleg egy "hülye szófordulat" ebben a kontexusban.
Szóval nem az autó használókra és azok szembe jövő társaira gondoltam.
Ahogy elnézem ezeket a nagy, világ megváltó. Elektromobilitást képviselő új modelleket. Azt kell mondjam, hogy valami nagyon félre csúszott. Dupla autónyi tömegű, kétajtós akasztós szekrényeket tol ki minden gyártó. Ordenáré, türhő, függőleges homlok maszkokkal. A lámpák az egekben, a dizájn miatt, eleve magas felépítmény. Nekem ez így összességében visszatetsző, unszimpatikus. Na mindegy, ez a fényszóró probléma. Valamelyest hozadéka ennek a félre csúszott katyvasznak.
Meg ott van a másik csapat is. Az utólag ledesített, xeon-ra szaró szabad csapat. Tisztelet a kivételeknek. Na pl. a ledes rendszámtábla világítást sem tudom hová tenni. Perzseli az aszfaltot és ugyanúgy vakít mintha szembe refizne valaki. A felemás izzót használókhoz lenne kérdésem és azokhoz is akiknek szélrózsa minden irányába is áll a lámpatestük. Komplex probléma ez, nem csak a leddel van itt probléma.
Aztán lehet januártól én is a szar ledes csoportban leszek, ha a Civic-em nem jól oldja meg a kitakarást. :-) Annyi előnyöm talán lesz, hogy nem SUV, és nincs magasan. Mondjuk egy kicsit lejjeb leszek, mint most a Verso-ban és lehet sokkal több magas SUV fog basztatni a magasan lévő ledes szarjával. Viszont meg fog nyugtatni, hogy végül is nekem is egy ledes szarom lesz. :-)