( hajbazer | 2022. 08. 02., k – 17:52 )

Véletlenül sem a négyzetcentiméterekre besűrített, amúgy okostelefon használatához teljességgel szükségtelen FullHD-4K kijelzők, 300-400 PPI-s pixelsűrűsége tehet róla, hogy 4x-8x-16x annyi adatot kell leszedni a hálózatról a nagyobb felbontású pixelgrafikus (!) tile-oknak köszöhetően. Amire amúgy semmi szükség nem lenne ahhoz, hogy egy rajzolt térképen megnézd, mi hol van, meg merre megy az út. Ez egy 480x360-ason már szépen kivehető, de egy 1280x720-as kijelzőn már tökéletesen látható és ott már a szövegnek is szép élei vannak (valakik ebbe vannak buzulva).

Véletlenül sem az tehet róla, hogy nem binárisan optimalizált, vektoros formátumba kerül leküldésre egy (nem műhold) térkép, hanem pixelgrafikus ARGB32 PNG-ként, meg a Google legyennekünkissajátunk™ WEBP formátumában, amit aztán még ki is kell tömöríteni jónéhány CPU ciklussal és pixelgrafikusan reprezentálni, ahelyett, hogy a GPU esetleg megrajzolná saját maga egy vblank ciklus alatt.

Véletlenül sem, az elbaszott, kényelmeskedő, babzsákfejlesztői bloat-abbnál bloat-abb megoldások miatt lassú a 3G térképnézegetésre. Hanem azért, mert a 3G elavult™.