( PDA_FAN | 2022. 03. 19., szo – 11:07 )

Az általad felsorolt problémák jelentős része normális munkaszervezéssel orvosolható. Továbbá meg kell tanulni a digitális eszközök használatát, főleg, hogy mi mire való.

Először is legyen egy törzsidő, amikor mindenki elérhető. Előtte, utána annyit és úgy dolgozik, ahogy akar, csak legyen kész a meló időben.

A konkrét melók előrehaladását akár egy Excel táblában is lehet vezetni, de vannak erre mindenféle célszoftverek is.

Ha valaki napközben 1-2 órát elhúz ügyintézni, azt a törzsidőn kívül bármikor megteheti, ha ezzel nem tart fel másokat, és a meló egyébként időre elkészül.

"Amint a főnök kikerül a látótávolságból a munkavégzés meredeken bezuhan" - Na és? Legyen minden feladatnak felelőse és határideje, és utána ellenőrizd, kész van-e. Ne azért kapja a fizetését, mert napi 12 órában online van, hanem azért, mert valami hasznosat csinál.

"lejáró authentikáció csak a belső hálózatról újítható meg" - Fejlesztőt, üzemeltetőt karóba húzni, felnégyelni, fejét a céges intranetre kiszögellni. A következő csapat villámgyorsan meg fogja oldani, hogy tudjál jelszót cserélni VPN-en, vagy akár anélkül is. Nálunk is működik.

"távmunkaeszközök nagyon jók, amíg nem akar az ember gyorsan elintézni valamit" - Hát ne akard. Tervezd meg, hogy mikor van a reggeli negyedórás meeting, az legyen ott mindenki naptárában jó előre, aztán mindenki fogja tudni, hogy mikor kell ott lenni vigyázzállásban. A hatékony munka halála az ilyen "villámgyorsba' reagájjá' mán" típusú megkeresés. Ha rendszeresen van ilyen, akkor a meló megint csak nincs rendesen megszervezve.

Chaten meg ne kérj információt. A chat arra van, hogy megkérdezd, mikor ér rá, és vagy megbeszélitek, vagy megvárod, míg emilben válaszol. Ráadásul kurvajó, mikor épp prezentálok, és hatvan ember látja, hogy a chat ablakban jön az üzenet, miszerint az éves bérkeretet újra kell számolni, mert a Jóskát ki fogjuk rúgni.