( PDA_FAN | 2022. 02. 19., szo – 13:46 )

És mind a hétről tudod, hogy hogyan kell csinálni? Csak mert szerintem a cikk mondanivalója pont ez, hogy a NAV úgy csinál, mintha mindenki ezer éve ügyfélkapuzna, és a kisullában lenne az egész jogászi tolvajnyelv. Én sem tudom, mi az az EFER, és hogyan működik. Pár napja van csak ügyfélkapum, és eddig kábé nyolcvanszor kaptam agyvérzést, hogy micsoda kretén, érthetetlen bikkfanyelven van minden megfogalmazva.

Pár éve egy ismerősöm mutatta, hogy néznek ki, hogy működnek a svéd közigazgatási portálok. Svédül ugyan egy kukkot se tudok, de angolra átálltva még az én minimál angol tudásommal is egyszerű és áttekinthető volt. Ehhez képest a magyar bürokrácia olyan fogalmakkal, kifejezésekkel operál, amelyekhez hosszú útmutatókat kell olvasgatni, hogy az ember megértse, mi mit jelent.