( gergov | 2022. 02. 06., v – 11:55 )

A trafok szekunder oldalan tobb kivezetes van, amik kozott lehet pakolgatni a terhelest, igy gyakorlatilag valtoztatva a szekunder oldal menetszaman. Tobb menet -> magasabb feszultseg.

A buktato az, hogy regen a trafo felol folyt az aram a fogyasztokhoz, ezert sokszor ugy ment a tervezes, hogy a trafo kozeleben magas feszultseggel inditottak, hogy a korzet szelein, a hosszu vezetek vegen is meglegyen meg a minimalisan eloirt szint. A HMKE rendszerek ebbe beleronditanak kicsit, mert "utkozben" "emelgetik" a feszultseget, igy akar olyan is lehet, hogy a trafonal meg jo, nalad meg mar tul magas. Raadasul ezt nem is folyamatosan teszik. Amig egy korzetben keves van, addig a hatasuk elenyeszo, de amikor mar minden masodik hazon van egy, akkor jonnek a gondok.

Egyebkent nalam ugy rendezodott, hogy felhivtam az ugyfelszolgalatot, ahol nagyon erosen le akartak beszelni a bejelentesrol. Tobbszor is elismeteltek, hogy ha nem tarnak fel hibat, fizetnem kell. Miutan ezt tisztaztuk, kijott ket szerelo, akik mertek egyet par volttal a felso hatarertek alatt. Megbeszeltuk, hogy akkor epp az en multimeterem is kevesebbet mutatott, mint amikor telefonaltam, ugyhogy elmentek, hogy majd hozzak a regisztert. Masnap telefonaltak, hogy megsem mericskelnek, atcsapoltak a trafot.