( hunluki | 2022. 01. 12., sze – 10:29 )

Épp annyira vagyok valóságtagadásban mint te amikor azt mondod hogy hazaérkezéskor rádugni az autót a falimalacra stressz, a tankolást meg már megszoktad. Kábeleken átesés témáról annyit hogy másfél éves gyerekem nem akad bele amikor indulunk és a kocsi körül rohangál de még be van dugva, valószínűleg te is meg tudnád ugrani ha nagyon akarnád.

Ha szigorúan nézzük akkor igazad van, valóban hibrid mert az üzemanyagon kívül valóban használja hajtásra is a villanyt. Ez tiszta sor, nem is szándékozom belekötni. De racionálisan gondolkodva: Ezzel azért jársz jól mert alul ahol az ICE nem nyomatékos ott besegít, illetve amikor vitorlázol és nem kell sok erő és van eltárolt energiád akkor átveszi azt a minimális terhelést, kvázi egy "suhanós start-stop", egyáltalán nem arra van kihegyezve hogy te villannyal menj hanem arra hogy kiegészítse, segítse a benzinmotort ott ahol tudja. Hasracsapósan ez kb hány százaléka a megtett útnak? Ha nagyon jóindulatú akarok lenni akkor kb 95% benzin, a maradék villany, de lehet hogy kevesebb. Nekem innen jön a gondolat hogy ez inkább rásegítés mintsem komoly hibrid hajtás, nem véletlenül még az autógyártók sem merik ráírni hogy hibrid, így született ez a mild-hibrid duma mert mégiscsak benne van hogy hibrid de azért csak olyan ímmel-ámmal.

Ellenben én lehoztam 13 ezer km-t 1,7 literes átlaggal az elmúlt egy évben és ebben volt rövid úttól kezdve pályázáson át téltől nyárig minden, napi rohangálástól telepakolva családdal balcsi is nem egyszer. Itt azért picit máshogy nézne ki az arány mint nálad, itt már konkrétan nem picit többségben van a villannyal hajtás a benzinhez képest.

Innentől meg tényleg csak azt kell eldönteni hogy hogyan értelmezzük a hibrid fogalmát. Papíron neked van igazad, gyakorlatilag azért ha átolvasod ezt az előző kis fejtegetést akkor szerintem érthető hogy én miért vélekedek másképp.