( dorsy | 2021. 12. 04., szo – 12:15 )

"de ez nem jelenti hogy ha hasonlítgatnom kéne akkor megtudnám különböztetni." vs "nem vagyok süket hallom a különbséget," < onellentmondas lvl100 :D
"Aztán meg 2 különböző anyagnak hogy a tökömbe lehet azonos a forrása" < ezt hivjak remasteringnek, a legnagyobb zeneipari "atveresek" egyike. egy lejatszott dalnak csak toredeke az eloado(k) mit/hogy/mivel jatszottak le es lett az felveve, aki azt osszemixeli, lekeveri, mastereli, annak a modern eraban sokkal nagyobb szerepe van, rajta mulik, hogy "jabbanszol", o rakja ossze a hangkepet, ad teret a hangszereknek azzal, hogy elhelyezi oket a mixben: volume, stereo panning, EQ, EFX. ez igaz az elo koncertekre is egyebkent.

az agyad barmire kepes. az ember nem csak a fulevel hall (ami mar a CD felbontasanak is csak a toredeket kepes erzekelni, FYI)

az a baj, hogy kevered a szezont a fazonnal, azok a magas mintavetelek amikrol szo van felvetelkor es reprodukciokor irrelevansak, a digitalis processzalaskor van (vagy nincs, ez attol fugg milyen digitalis effekteket hasznalsz) szerepuk. nincs olyan analog eszkoz ami akar kozelebe tudna erni ezen felbontasoknak sem dinamikatartomanyban, sem frekvenciatartomanyban, sem jel-zaj aranyban. ezek szimpla tenyek, ABX tesztekkel bizonyithatok. a "jabban szol a basszus" a bullshit, az AD/DA konverzio meg matek, az eloallitott waveform pedig scope-pal merheto.

az ember agya pedig lazan elhiszi, hogy valami jobban szol mar csak a latvany alapjan is (ahogy a karma megbosszul, meg van szerencsed, meg az istenek is melletted allnak). ha neked egy dragabb termek azt az erzetet nyujtja, hogy faszabb a sound, akkor a marketing bullshit elerte a celjat, Te vagy a celkozonseg.

mivel a matek/fizika/biologia es a labortesztek lathatoan nem erdekelnek, mert leszarod, kar is vitaznunk, hiszen tudod. ahogyan a "bolond" is _tudja_, hogy neki 3 karja van, akarhogyan is probalod neki elmagyarazni, hogy nem, csak 2 van. mert tudja :) engem mar meggyoztel.