( bazso | 2021. 11. 06., szo – 09:42 )

Ezért nem szeretnék egyelőre semmi túl okos vezetéstámogató eszközt az autóba.

1. Amíg én vagyok a felelős, nem akarom hogy lankadjon a figyelmem miattuk

2. mert nem hiszek abban, hogy környezeti támogatás nélkül meg lehet jól csinálni. Ha az út is ad magáról információt, amiért az út gazdája felelősséggel tartozik, onnantól nagyságrendileg jobb lehetne. Nem kell csúcstechnológiára gondolni feltétlenül. De pl lehetne elektronikusan egyértelműen azonosítható jel, ami az útszakasz alkalmasságát jelöli, és ezek a vezetéstámogató rendszerek csak akkor lennének bekapcsolhatók, ha ez "zöld". Az út fenntartója pedig köteles az adott jelet szinkronban tartani az út állapotával. Ha lekopik a csík, vagy építkezés miatt nem egyértelmű a táblázás, akkor "piros". Ha baleset történik ilyen rendszer használatára visszavezethető módon, akkor a gyártó és az út gazdája közt dőljön el a felelősség.

Mint az ügyintézési informatikában a fejlődés:

1. Struktúrálatlan papír kézzel kitöltve

2. Vonalkód a papírra, hogy legalább géppel egyértelműen ügyhöz lehessen kötni

3. Struktúrált papír (tudod hova esnek az input mezők) és kötött pozíciójú nagy betűvel kitölthető részek. Ekkor a scan után érdemben tudsz már közel 100%-os OCR-t használni gépi feldolgozáshoz

4. Elektronikus adatcsere, lehetőleg kétirányú

Az autók esetében az 1-es pontnál járunk és bár zseniális megoldások születnek, egyszerűen megvannak a korlátok, ehhez muszáj emberi asszisztencia. A 2-es lépcső lesz az, ami jó eséllyel kialakul az új EU sebességkorlátozásos szabályozás után. Vagy a táblákon javítanak, vagy lesz jó GPS alapú adatbank, vagy goto 1. A hármas szint annak analógiája, amit fent felvázoltam, az út offline is sok infót ad és felelős is érte. Az utolsó pont az informatikai kánaán, amikor az út ezt elektronikus kommunikáció formájában teszi amit online tud távolról frissíteni a gazdája, az autó pedig a sok szenzor infót visszaküldi az út gazdájának, hogy az tudja ha hiba lett az úton.

Ne értsd félre, technológia buzi vagyok és támogatom a fejlődést, de nem tartunk ott, hogy az életemet bízzam egy olyan rendszerre, amiért a saját gyártója sem vállal felelősséget, az én irányítási képességemet pedig rontja azzal hogy ellustít.