( VincentV | 2021. 08. 28., szo – 12:27 )

Az egyik legjobban sikerült darab kinézetben és belső térben, csak sajnos ott vérzik el, hogy nagyon kicsi az akku, és ezzel együtt a hatótáv :( 30.5kWh használható a 35kWh-ból, WLTP 200km. Jó ha télen 130km-et elmegy pályán és országúton, de az is inkább 90-110, mert 130-nál megáll, és ugye ilyen kimenetelre nem tervezünk utat. Azért ilyet manapság már vagy nem, vagy csak úgy kellene csinálni, hogy 2-3 modellből a legalsó legyen, kifejezetten második autónak, és/vagy ingázáshoz ajánlva.

Számomra pl. ott kezd használható lenni egy EV, hogy desztinációs töltéssel (ott maradsz a célponton, és éjszaka töltesz) nagyjából az ország bármely pontját el tudjam vele érni, és akkor már lenyelem az előnyökért cserébe azt a békát, hogy évente két alkalommal valahova nem lesz jó, vagy hogy ezen esetekben DC töltés kell, és bukok fél órát. Oké, Szombathelyen vagy Gyulán élve ez már long-range Tesla kategória, de hát mindenki magából indul ki (mint ahogy ebből a topicból is igen jó látszik...:P), nekem a ~250km hatótáv elég lenne, de attól ez a Mazda igen messze van, pedig nagyon szerettem volna ezt választani az E-Niro helyett.