( Raynes | 2021. 07. 18., v – 15:20 )

Szerintem nem szubjektív, fantáziátlan, üres, igénytelen lett a mai zenei világ. Igen, a közízlés megváltozott, de nem magától, hanem a tömeg nagy része igénytelen, bekajálja, amit elé raknak, a kiadók meg stúdiók pedig lenyomták a torkukon ezeket az ocsmány hangzású húzásokat, így ehhez szoktak hozzá, feltételes reflexként már ezt is várják el, hiszen erre lettek kondicionálva, erre indul be a nyálelválasztás.

Mint mondtam, egymagában a kompresszióval nincs gond, egyes rock/metálzenékhez valóban adhat hozzá dögösséget hangzásban, ha jól alkalmazzák, nem eltúlozva. Használták már a 80-as, 90-es években is, rádiók már a 70-es években is. De a loudness wart mégis csak 1996-től számítjuk, mert onnan kezdték bevezetni, hogy mindenre rátolták, egyre nagyobb mértékben, egész brickwallig, főleg 2000 után lett nagyon durva. Ráadásul ha túl van tolva, akkor a kompresszálás már nem dögösebbé teszi a hangzást, hanem csak erőtlenné, torzzá, kásássá. Mint írtam, ez csak egy része a bajoknak, ami mostanában a zenével van. Ami a legszomorúbb, hogy olyan felvételekre is rátolják remasterként, amik még anno normálisan lettek keverve, csak azért, hogy a hangzást „aktualizálják”, közben meg elkeffintik azt is, ami még normálisabban szólt, ilyen klasszikus rockos anyagokra is, ahol aztán semmi keresnivalójába, mert egyébként sem szorulnak ezek dögösítésre.