( gyuri23 | 2021. 07. 14., sze – 12:22 )

Szerkesztve: 2021. 07. 14., sze – 12:25

Fit for 55 – EU Green Deal és Európa iparának lerombolása

Bill Gates kevés őszinte megnyilatkozásainak egyike 2021 elején tett megjegyzése volt: “Ha azt gondolják, hogy a Covid-intézkedések rosszak, várják csak meg a klímavédelmi intézkedéseket.”

Az EU drákói változásokat kíván a tagállamokra rákényszeríteni. melyek hatékonyan fogják a 27 tagállam iparát tönkretenni. Mindezt olyan barátságos címkék alatt, mint “Fit for 55” vagy European Green Deal (Európai Zöld Alku). Ezeket olyan brüsszeli, senki által nem választott technokraták erőltetik, akik a múlt század harmincas évei óta nem látott gazdasági összeomlást, tömeges munkanélküliséget fogják előidézni. Olyan iparágakat és szolgáltatásokat visznek a vágóhídra, mint az autógyártás, áruszállítás, áramtermelés, acélgyártás. Mindezt egy olyan hipotézis jegyében, amelyet soha be nem bizonyítottak,[1] és amelyet az ember okozta globális fölmelegedésnek nevezünk.

Miközben a legtöbb EU-polgár a Covid19 nevű influenzaszerű állítólagos pandémia miatti végtelen korlátozásokkal bajlódik, a brüsszeli EU-Bizottság technokratái az európai gazdaság lerombolását megcélzó programot készítettek elő. A nemzetek fölötti brüsszeli vagy strasbourgi csoportok kényelmesen törhetnek, zúzhatnak, hiszen senki nem választotta őket, senki felé nem tartoznak elszámolási kötelezettséggel. Ezt hívják demokráciadeficitnek. Nézzünk tehát szembe vele, mire számíthatunk, ha a Ursula von der Leyen által vezetett EU-Bizottság – melyben Frans Timmermann holland technokrata alelnök felelős a globális fölmelegedésért – által hozott intézkedések életbe lépnek.

“Fitfor 55” Magyarul kb. így: Készen állunk az 55-re

A bizottság ma, 2021. július 14-én mutatja be “Fit for 55” nevű zöld ütemtervét. A cím egy átlagos fitnesz-stúdióra emlékeztet, pedig a legdrákóibb és legrombolóbb iparpusztító programról van szó, amit valaha is háborús viszonyokon kívül útjára indítottak.

Fit for 55 lesz a CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésének keretterve, amely CO2-adókból, kibocsátás korlátozásokból, kibocsátási felső határok rögzítéséből és emissziókereskedelmi rendszerekből fog állni.

2021 áprilisában az EU-Bizottság új klímacélokat hirdetett meg: A CO2-kibocsátásnak 2030-ig 55 %-kal kell csökkennie a korábban rögzített 40 % helyett. Ezért az aranyos név: “Fit for 55”. De az ipar és a dolgozók egyáltalán nem lesznek fit-ek, ha elindulnak a terv megvalósításával. Tömören fogalmazva: Egy technokrata fasizmust kényszerítenek nyilvános vita nélkül a 455 millió EU-lakosra.

Ez a Fit for 55 egyedüli a világtörténelemben, hogy államok egy csoportja hivatalosan magára kényszerítse, hogy 2050-ig az abszurd nullára csökkenti a CO2-kibocsátást, ezen belül pedig azt 55 %-kal csökkenti 2030-ig. Frans Timmermans, az EU Green-Deal program teljhatalmú ura májusban így nyilatkozott: “Erősíteni fogjuk az emissziókereskedelmi rendszert, aktualizáljuk az energiatermelés megadóztatásának kereteit, új CO2-normákat írunk elő az autóknak, szigorítjuk az épületek energiahatékonysági standardjait, új célokat tűzünk ki a megújuló energiák számára, új utakat keresünk a tiszta üzemanyagok és a tiszta közlekedési infrastruktúra támogatására.” A valóságban a szállítás, az acél és cementgyártás, a szén- és földgázalapú áramtermelést fogják lerombolni.

A borzalmas Fit For 55 részletei:

Személyautók, teherautók

Az EU Green Deal fontos eleme, hogy a belsőégésű motorokra olyan kibocsátási határértékeket kényszerítsenek, amelyek betarthatatlanok, és így ezeket 2030-ig vagy már hamarabb kiszorítsák az utakról. A terv szerint a CO2-emissziót 2030-ig 37,5%-kal csökkentenék, de szó van már a 2035-ös nulla-emisszióról is.

Július 7-én az autóipari, szállítási, beszállítói vállalkozók és szakszervezetek koalíciója, köztük az európai szakszervezeti szövetség, valamint az európai Autógyártók szövetsége, sürgős felhívást intézett a teljhatalmú Frans Timmermanshoz. Ebben megállapítják: “… az ipar átalakítását és az innovációt akarjuk, nem pedig az ipar lerombolását és a szociális leépítést.” A levélben utalnak rá, az uniónak nincs terve az autóipar úgynevezett “igazságos átállítására”. beleértve az elbocsátott dolgozók átképzését: “Nincs keret jelenleg a mobilitási rendszerben foglalkoztatott 16 millió munkavállaló számára, benne az autóiparral, amely az ipari foglalkoztatás kulcsfontosságú szegmense.
Ez nem csekély probléma, mert a belsőégésű motorok által hajtott személy- és teherautók átállítása elektromos autókra példa nélküli módon meg fogja zavarni a jelenlegi beszállítói láncokat.”

A levél utal rá, hogy az unióban az autóipar foglalkoztatja a gyártásban dolgozó munkavállalók 8,5%-át, továbbá, 2019-ben az autóipar adta a GDP 10 %-át, valamit a kutatási és fejlesztési kiadások 40 %-át.

Az EU adja ma a világ autóexportjának 50 %-át. Rámutatnak, az átmenet a CO2-szegény kibocsátás irányába 2,4 millió magasan kvalifikált és jól megfizetett munkahely elvesztését fogja eredményezni. Egész régiókon fog a depresszió eluralkodni. A levél emlékeztet, Brüsszel még csak föl sem mérte a Green Deal földrajzi következményeit.

Ursula von der Leyen bizottsági elnök áprilisban utal rá, hogy Fit for 55 az emissziókereskedelem (kvótakereskedelem, EHS) drákói megváltoztatását hozhatja az erőművek, az ipar, a közlekedés, valamit az épületek számára, a “szennyező fizet” elve alapján. A rendszer automatikus pénzterhelést (bírságokat) fog jelenteni az autósok és a háztulajdonosok számára, amelyek jóval magasabbak a jelenlegi CO2-adóknál, annak ellenére, hogy ezeknek maximum 3 % hatása lenne a kibocsátások számára. Mindez, a szigorúbb autókibocsátási határértékekkel együtt halálos döfést fog jelenteni az ipar és a fogyasztók számára. Amikor a francia kormány 2018-ban egy ilyen CO2-adót vezetett be, ez olyan mértékű tiltakozási hullámt eredményezett (sárgamellényesek), hogy Párizs kénytelen volt visszakozni.

Acél

A drasztikus EU-terv olyan részleteket tartalmaz az energiaintenzív acél- és cementiparra, hogy azokat alapvetően fogják módosítani. Az acélipar az olaj- és gázipar után a második legnagyobb a világon. Az EU jelenleg a világ második legnagyobb acéltermelője. Jelenleg évi 177 millió t-t, a világ termelésének 11 %-át adja. De Timmermans terve olyan intézkedéseket ígér, amelyek büntetik az állítólag piszkos acél importját, de valójában az EU-acél versenyképességét csökkentik világszerte. A kiszivárogtatott tervek arra utalnak, a jelenleg adómentes acél- és cementipari EHS kibocsátási engedélyeket eltörlik. Ez mindkét iparág számára végzetes érvágást jelent. Ők ezt Carbon Border Adjustment Mechanism-nak, Határokon Átmenő CO2 Kiegyenlítési Mechanizmusnak nevezik. Ahogyan a Center for European Policy Network hangsúlyozza, az EU acélexportálók semmi kompenzációt nem kapnak a kibocsátási engedélyek törléséért. ennek következtében súlyos versenyhátrányba kerülnek az EU-n kívüli gyártókkal szemben.

Karbonadók

Az EU 55 % klímacélja 2030-ra magától értetődővé teszi a szénbányászat teljes beszüntetését. Ez Németországot[2] fogja a legsúlyosabban érinteni, mint Európa legnagyobb szénbázisú energiatermelőjét. A német szövetségi kormány, amely az atomerőművek 2022-es végső bezárásával, illetve a VRIF-energiatermelés erőltetésével elérte, hogy a világon a legdrágább legyen az áram ára, a közelmúltban mondott le a szénerőművek 2038-as bezárásáról.

Azonban valószínű, hogy ez hamarabb bekövetkezik, csak a 2021-es választási évben nem célszerű ezt tematizálni.

Egyszerűen nonszensz abban hinni, hogy az EU, különösen Németország abban a helyzetben lesznek 2030-ig, hogy a nullára redukálják a szénbázisú energiatermelést, még úgy sem, hogy azt földgázzal helyettesítik, és csak a VRIF-áramra[3] összpontosítanak. 2021 január 1-én 11 szénerőművet kapcsoltak le 4,7 GW összteljesítménnyel. A lekapcsolás 8 napig tartott, mert a szélcsendes időben nem volt pótlása az energiának, és újra üzembe kellett helyezni a kapacitásokat. A leállított erőműveket utasították, hogy a fogyasztók terhére tartalék üzemmódban működjenek. A szénalapú áramtermelésből történő kiszállásért felelős berlini kormánybizottságban sem az energiaipar képvelői, sem az áramszolgáltatók képviselői nem voltak jelen.

Az EU-Bizottság Fit-55 terve nem csak az európai ipar szívét, Németországot ítéli súlyos munkanélküliségre az acél-, cement és autóiparban. Előre vannak programozva a súlyos áramkimaradások, mint Texasban, ahol 2021 elején befagytak a szélturbinák. 2022-ben Németországban bezárják az utolsó atomerőművet, és tovább csökkentik a szénerőmű kapacitásokat, ami összesen 3 %-kal csökkenti a termelő kapacitásokat. 6.000 szélturbina elöregedés miatti küszöbön álló leállítása a termelés további 7 %-os csökkentését jelenti. Az új szél- és napenergia termelő kapacitások üzembe állítása messze nem fedezi ezt a kiesést, úgy hogy Németországnak 2022-ig egy 10-15 %-os kapacitáscsökkenéssel kell szembenéznie.

WEF Great Reset (Nagy Újrakezdés) és az EU Green Deal (Zöld Alku)

Igen nehéz fölfogni az átlagos gondolkodó polgároknak, hogy az EU Fit for 55 és a Davos-i Világgazdasági Fórum Great Reset, illetve az ehhez kapcsolódó UN-Agenda 2030 tervek kifejezetten a gazdaság technokrata szemléletű lerombolását célozzák meg, a globális fölmelegedés bizonyítatlan veszélyére hivatkozva. Mindez gyanús célirányos számítógépes modellek alapján, melyek figyelmen kívül hagyják úgy az alapvető tudományos ismereteket, mint a Nap hatását a Föld klímaciklusaira. Ezek a modellek azt sugallják, hogy 2030-ig katasztrófába megyünk, ha nem redukáljuk 2030-ig az egyébként ártatlan és életfontosságú CO2-kibocsátást.

A Davosi Világgazdasági Fórum Great Reset tervének keretében aktívan alakítja az Európai Green Deal-t. 2020 januárjában a Világgazdasági Fórum éves davosi ülésén egy asztalhoz ültette az ipar és a gazdaság vezetőit az EU-Bizottság elnökhelyettesével, Frans Timmermans-szal, hogy kiderítse, hogyan lehet elfogadtatni a zöld alkut. Az eredmény az ütemterv július 14-i ismertetése.

A WEF támogatja a “CEO Action Group”-ot (cégvezetők akciócsoportja) az európai  Green Deal érdekében, hogy a nagy konszerneket megnyerjék a Brüsszeli disztópia-terv részére.

William Engdahl stratégiai kockázati tanácsadó, egyetemi tanár, a Princeton University-n végzett politológus, számos geopolitikai és energiaolitikai bestseller szerzője. Publikációi a “New Eastern Outlook”. honlapon jelennek meg.

Közzéteszi:
Király József
okleveles vegyészmérnök

[1] De milliószor megcáfoltak, lásd honlapunkat.

[2] és Lengyelországot (Közzétevő)

[3] Véletlenszerűen rendelkezésre álló, időjárásfüggő

https://journal-neo.org/2021/07/12/fit-for-55-eu-green-deal-and-the-ind…