( Raynes | 2021. 06. 24., cs – 17:08 )

Abban igazad van, hogy más műfaj a kettő, de jöhettem volna modern fps-es példával is. A lényeg, hogy a mai játékok inkább a külsőségekről szólnak, meg a sok átvezető történeti bizbaszról, és nem magáról a játékmenetről, játékélményről. A GTA5-öt csak azért említettem, mert nagy megkésve még csak nemrég vittem ki 100%-ra. De ha a GTA III/VC/SA-szal hasonlítjuk össze a GTA5-öt, akkor is megáll ugyanaz, amit írtam.

Azt meg is nézem, hogy GTA5-nél te mit játszanál 5 percet. Max. elautókázhat A-ból B-be, aztán lejárt. De közben 5 perc játékért végig kell várj 5 perc betöltési időt, meg mindenféle online szinkronizációs időt, egy csomó játékfrissítést, meg intrós időhúzást. Tehát valójában 5 percet nem is tudsz vele játszani, mert az csak a betöltési-kilépési idő. Ezzel szemben egy Quake 1 mp. alatt betölt, ott van a pálya, legyakod a monsztákat, kilövöd a game-et, ha csak kevés időd van játszani, akkor is játékélményt, gyors, alap hentet kapsz, csalódottan sose távozol, sose érzed elpocsékolt időnek. Így ha csak egy pasziánsznyi időt tudsz rászánni, akkor is megérte vele játszani. Ezzel szemben ilyen GTA5-nél, ha az embernek nincs legalább 2 egybefüggő órája, akkor nemigen érdemes vele játszani. Nem azt mondom, az se rossz játék, de szerintem a külsőségek, meg a történet túl volt benne tolva, és játékmenet nekem kicsit túl kötött, túl monoton volt benne. Még mielőtt írod, azzal is tisztában vagyok, hogy pl. egy GTA5-nél az átvezető videókat meg sok mindent ki lehet lőni, le lehet rövidíteni, de akkor meg mi értelme van, céltalan lesz az egész.