( Ritter | 2021. 05. 24., h – 14:28 )

Van egy magyar film Vakondok 4. Ebben úgy mesélik el a korszakot az eredeti résztvevők, hogy lényegében Magyarországon vált konzol alternatívává a Commodore 64. Ide érkezett a 2-es szériaszámú C64 pedig cocom miatt akkor még nem lehetett volna; Commodore mérnökök szerint lehetetlen de itt megvalósított mozgó horizont valami repülőszimulátorhoz; Integrator a kevés memória miatt; átírt karakteres mód egy 3D labirintusos játék Scarabeushoz stb. Később saját készítésű Nintendo fejlesztői gép, amit ma már nem lehetne legálisan megcsinálni de akkor még igen. 
Lehet, hogy kisarkítják az eseményeket, ami nem baj egy ilyen retro-dokufilmnél. De szerintem van benne valami. 

A PC-gamingről azt olvastam, hogy egy Second Reality assembly csoda győzte meg a játékfejlesztőket arról, hogy az addig irodai PC hardvere alkalmas játékra. 

Sem a Commodore 64-hez, sem a PC gaminghez nem volt sok köze a Microsoftnak. C64-nél konkrétan semmi, mert a BASIC túl lassú volt eladható játékhoz. PC-n pedig a MSDOS semmi nélkülözhetetlen képességet nem nyújtott játékokhoz. DRDOS-on ugyanúgy működött volna minden ha az lett volna elterjedve PC-n. A Second Reality a PC hardver képességeinek a határairól szólt. 

Sokat mond a Microsoft és PC gaming kapcsolatáról, hogy a Windows 95 megjelenése után még évekig DOS-ra írt játékok dominálták a piacot. Az első PC-s 3D kártya 3dfx voodoo azért lett sikeres mert saját 3D megoldást nyújtott, ami használható is volt. A MS Direct3D-ről nem volt túl jó véleménnyel a játékipar, sok verzió után kezdték valóban használatba venni.