( gee | 2021. 04. 23., p – 14:45 )

Tfh 0,5% az esélye annak, hogy valaki belém jön hátulról, ebből 0,4% az esélye annak, hogy hagyományos autóval jönnek belém és 0,1% az esélye annak, hogy olyannal, ami gázt ad, kormányoz és közben a sofőr nem figyel oda, de nem kellően érett a szoftver. Ha kiveszem az utóbbi tényezőt, akkor máris kilőttem az esetek 1/5-ét. Ugyanakkor ha nő azon autók száma, amelyek alkalmasak arra, hogy a vezető figyelme csökkenjen (egyre több a Tesla, egyre több autóban van sávtartó funkció és adaptív tempomat), akkor a 0,5% esély feljebb fog menni akár 0,8%-ra (ismét a hasamra csaptam: ez nyilván lehet több és kevesebb is).

A statisztika szerint, kb. 1/10-e az esélye annak, hogy egy autopilot használó Tesla kerül balesetbe.

Ha 0,4% volt az esélye a hagyomásnyos autó nekedütközésének, plusz 0,1% a jelenlegi Teslák által okozott baleseteknek, akkor ha minden hagyományos autót Teslára cserélnénk, a baleset bekövetkezésének az esélye nem felmenne, ahogy írod, hanem a 0,5%-ról 0,14%-ra csökkenne. (Azt már nem is mondom, hogy akkor lehet 0,4% és 0,1% az induló arány, ha a 0 Teslás 1,4% állapothoz képest az autók kb. 70%-át már lecserélted Teslára.)