( pink | 2021. 04. 21., sze – 12:38 )

Az egyszerű tempomat számomra már azzal növeli a biztonságot, hogy kevesebb dologra kell figyelnem, és kevésbé is fáradok.
Amikor tempomattal megyek, a féket ugyanúgy megsimogatom, amikor a forgalmi helyzet úgy kívánja. Ettől pedig a tempomat egyből ki is kapcsol.
Azt aláírom, hogy vannak tempomat-barát útvonalak, és vannak, ahol kevésbé érdemes használni.
Ugyanez a forgalomra is igaz: van a kimondottan jól ,,tempomatozható" forgalom, és van, amikor már az elején látszik, hogy nem érdemes bekapcsolni.

Sávtartó: vezettél már ilyen autót? Ha be van kapcsolva, egy ívben picit belenyúl, vezetve a kezedet, ha túl közel kerülnél a sáv széléhez. Küzdeni csak akkor kell vele, ha hülyeséget csinálna. De autópályán ez ritka. Hamarabb kapcsol ki, ha elveszti a fonalat. Legalábbis ez a VW konszernes ilyen.
Rám jellemző, hogy amikor fáradt vagyok, elkezdem picit levágni az íveket. Kevésbé granuláris lesz a kormányzásom. Ilyenkor pont segít.
Ismétlem, az pedig soha eszembe se jutna, hogy bekapcsolt sávtartó mellett ne kormányozzak vagy ne figyeljem a forgalmat.
Legfeljebb annyira engedem el a kormányt (amennyire sávtartó nélkül is teszem), hogy kinyissam az innivalómat vagy kibontsam a kajámat.