( bognarattila | 2021. 04. 21., sze – 10:33 )

Az egyszerű tempomat szerintem nem növeli a biztonságot, inkább veszélyesebb. Az inkább kényelmes, mert nem kell folyamatosan figyelni a gázadásra (nem tudsz begyorsulni, de nem is lassulsz le, ráadásul gazdaságosan nyomja). Veszélyesebb, mert lankadhat a figyelem és rá lehet futni előző autóra. Korábbi autóinkban ilyen volt, alapvetően szerettem, nagyon ritkán közelebb futottam vele, mint szándékoztam, de mindig messze volt a bajtól.

Az adaptív/távolságtartó tempomat kényelmesebb, biztonságosabb is, főleg, ha vészfékezési opció is van. Ráadásul be lehet állítani, hogy mekkora távolságot tartson attól függően, hogy milyen a forgalom/időjárás.

Sávtartó: Te is leírod, hogy amikor fáradt vagy. Gondolom nem úgy használod, hogy most itt egy hosszú ív és bekapcsolod. Hanem bekapcsolod és mész vele. Ellenben ha Te kormányozol, akkor mit csinál a sávtartó? Ha be van kapcsolva a sávtartót, ráadásul kicsit nehezebb is kormányozni. Ezt nem értem.

A tempomat és a sávtartó között hatalmas különbség, hogy előtted tipikusan bőven van távolság, oldal irányba sokkal kevesebb, azaz technológia hibázása esetén sokkal kevesebb időd van reagálni.