( _Franko_ | 2021. 01. 16., szo – 15:55 )

Ha az autóm visszatáplál a hálózatba, akkor az aksijában tárolt energia kevesebb lesz. Igen, megadhatom, hogy mennyi legyen a minimum, amennyit szeretnék megtartani, tudom - szerinted hányan lesznek oylanok, akik ezt nem a "maximum"-ra fogják feltekerni? Miután persze elrejednek az ilyen autók és a fogadásukra alkalmas töltők is, mert ugye jelenleg még egyik gyártó sem csinál ilyet...

Mondjuk, ahogy többi V2G anyagban is le van írva (csak nem olvastad): ha bedokkolva féláron töltöd, ha bedobod a közösbe az akku pár százalékát, akkor igen, sokan lesznek. Akkor is, ha az on-demand töltés kétszer annyi, árazás kérdése. És attól, hogy jelenleg egyik se csinál ilyet még terveznek a dologgal, tudod, náluk vélhetően kevés zeller dolgozik, akinek minden változás rossz és disztópiában gondolkodnak, ha nem az van, amit 20 évvel korábban tanultak fakultative.

Közel 4 millió személyautó van hazánkban, ha áttérünk elektromosra és mindegyikben lesz 100 kWh kapacitás, aminek az 5 százalékát beadod a közösbe, akkor lesz 20000000 kWh vagyis 20000 MWh vagyis 20 GWh tárolókapacitásod a rendszerben. Ami azt jelenti, hogy az ország teljes jelenlegi fogyasztását tekintve 3-5 órát át lehetne hidalni csak a bedokkolt személyautók kapacitásának 5 százalékából.

Arról az irdatlan nagy különbségről megfeledkeztél, hogy a benzinkútra ki lehet szállítani sok köbméter üzemanyagot, amit ott gyakorlatilag veszteségmentesen lehet tárolni, és szükség szerint autókba tölteni - qrva gyorsan.

Oszt? A lovaknak meg zabot kellett vinni és a szart elszállítani. Paradigmaváltás az a fogalom, aminek a megértése neked most épp nem nagyon megy.

A házunk körül parkol kb. 100-120 autó, ezekre töltőket kialakítani - ez csúcsban többszáz A-es terhelést jelent, amihez a meglévő hálózatot igen-igen alaposan fel kell bővíteni. Ha grid, ha nem, mindenképp, mert a grid-be "befelé" valahogy be kell juttatni az ott elfogyasztott energiát.

Hazánkban jelenleg ~40 kilométer az autók átlagos napi futása és ebben benne vannak azok is, akik egész nap munkára használják, szóval az átlag ingázásra használt autókban ennél is kevesebb van, de számoljunk 40 kilométerrel, az naponta, az ~8 kWh autónként. Ha minden lakásba kettő autót számolok, és okosan elosztjuk a töltést egy vezérlővel, akkor az lakásonként 3 amper többlet. Kezelhetetlennek tűnik, valóságos technológiai lehetetlenség, valóban, ja, nem, simán megoldható. Pénzbe kerül majd? Igen.

Mondom, szerintem a villanyautózásnak jelenleg a legtöbb baja-problémája a beépített aksikból fakad: cserélhető, szabványos akkupakk esetén totál mindegy lenne a töltési idő, a töltőpontok sűrűsége - autó megy, akkupakkot foglal automatikusan a közeli csereponton, sofőrnek jelzi, behajt, akkupakk ki, tele akkupakk vissza, mehet tovább.  Ehhez is kéne "okosautó" meg felhő, meg miegyéb - de a meglévő infrastruktúrába simán beleilleszthető lenne. De nem, minden gyártó saját, akár kaszniba gyógyított akkumulátorokkal mókol, mert nehogy bárkivel bármiben közösködni kelljen...

Az a baj, tudod, hogy hozzád hasonló zsenikből kevés van, a villanyautókon dolgozó hozzá nem értő balfaszból meg sok. Miért szopsz fillérekért a banki IT üzemeltetésével? Miért nem mész ennyi ésszel szakértőnek a villanyautó gyártókhoz?