De miért kéne módosítgatni a hangzást, ha az valójában élethű? Ez egy marketing szöveg. Matekozásnak az a lényege - ahogy feljebb Te is utaltál rá egyébként - h azzal helyettesítsék a hangmintát. Mert ha nem helyettesítgetnék ilyen számításokkal, hanem a felvett mintákat játszanák vissza, akkor bizony ahhoz olyan drága lenne a hardware, hogy az felemésztené költségként a nyereségüket.
pl. Itt egy 25 sec hangminta aktuálisan az F#1 billentyű 4-es velocityhez tartozó hang 7,2 MB a mérete. Ezt egy sample -s felfogásban egy az egyben visszajátsszák. Ellenben a fillérbaszós számítgatásnál azt csinálják, h megtartják kb az első 6 másodpercet utána pedig a hosszú lecsengési szakaszt egy tizedmásodperces rész folyamatos loop-olásával helyettesítik - és ezzel a töredékére csökkentik az eredeti fájlméretet. Nyilván az belátható, h az eredeti illetve a loopolt lecsengés nem ugyan az.