Én laikus vagyok a témában, de olvasva a hozzászólásokat és Steinway vs Bösendorfer kapcsán elindulva, szerintem Zellernek igaza van: nem feltétlenül hiába kerül sokba az, ami nem olcsó.
A leírtak alapján rengeteg elméleti kihívást kell megoldani a hang előállításához (mintavétel esetén mintát is kell venni), így egy elektromos zongora esetén szerintem a befektetett idő a legdrágább, a hangfal és billentyűzet "csak" "olcsó" körítés (hang előállításhoz igazítva a minőséget - vagy jobban sikerül, vagy kevésbé), amivel könnyebb eladni. Egy kompakt zongorát be tudsz rakni a szobába, lehet használni, nem kell egyéb vackokkal bíbelődni, kábeleket nézegetni. Ha jobb hangfalra van szükséged, rá tudod dugni.
Néhány érdekes link:
- $250.00 Piano vs $250,000.00 Piano (Sampling) - érzésre nem kellően azonos felvételek, de kiindulásnak szerintem nem rossz összehasonlítás, E. C. hozzászóló kicsit jobban is belemászott az összehasonlításba (a szerző inkább tűnik zenésznek, mint technikai embernek, így vélhetően ezért nem ment annyira utána)
- Steinway Vs Bosendorfer, Which Is The Better Piano Brand? One Man’s View - Music Industry How To - ha sikerül is "jó" hangot előállítani, nem biztos, hogy sikerül megtalálni az igazságot
- Bösendorfer VS Fazioli VS Steinway (Three Way Comparison)