( gee | 2020. 11. 19., cs – 23:42 )

Ehen. Tehát, ha én tucatjával linkelek topicokat, ahol felhasználók ezrei panaszkodnak, az nem reprezentatív,

Persze, hogy nem. Hogy a kék égbe lenne reprezentatív?

hozzak milliós bázisú exit pollt, de ha te meg nevergone ismertetek pár tucat usert, aki tojt az egészre, akkor az reprezentatív. És még én mérek kettős mércével.

Igen. Látod, ez úgy működik, hogy te leírsz valamit, pl. azt, hogy a "Firefox félmilliós egykori felhasználó bázisa az kizárólag power userekből állt, akik a kiegészítők miatt használták a programot, aztán amikor a Mozilla megváltoztatta az akármit és emiatt a kiegészítők nem működtek tovább, akkor dobbantottak", akkor az két dolog lehet.

  1. Vagy az van, hogy olvastál ezt-azt, és ezek alapján megfogalmaztál egy hipotézist, amit leírsz, hogy szerintem ez lehet a magyarázat,
  2. vagy van valami olyan bizonyítékod, ami alapján ezt tényként ki lehet jelenteni

Bármit is állítasz, akár hipotézis, akár tények, lehet, hogy másoknak más véleménye van, pl. saját tapasztalat alapján. Főleg akkor számíthatsz erre, ha amit állítasz, az szöges ellentétben van azzal, amit az emberek tapasztalnak.

Az, hogy nevergone és az én tapasztalatom micsoda, az nem reprezentatív minta, nem is állítottuk ezt. Tudod, állítás és cáfolat. Ha te azt mondod, hogy minden rovar bogár, akkor a cáfolathoz nem kell nevergone-nak vagy nekem megmutatni, hogy nincs olyan rovar, ami bogár, elég csak egyet mutatni, ami rovar, de nem bogár.

Amikor azt írtam, hogy ez a te feltételezésed, azt felháborodottan kikérted magadnak. Ez nem feltételezés, ez tény. Szóval nem az 1-es lehetőség, hanem a 2-es.

OK, ha te állítasz valamit és kijelented, hogy tény, akkor kell, hogy legyen bizonyítékod is. Ezt kértem. Nem tudtál mutatni, helyette hoztál mindenféle terelést. Belinkeltél egy fórumot, ahol a teljes felhasználó bázis kb. 1 ezreléke volt tag, ennek az 1 ezreléknek egy része panaszkodott valami miatt, az 1 ezrelék egy másik része meg azt írta erre, hogy akik panaszkodnak hülyék, mert ez nem is gond, stb. Ez nem bizonyít semmit. Még ha a felhasználó bázis egy százaléka együttesen panaszkodna, akkor se lehet ebből kijelenteni, hogy a felhasználó bázis 100%-ára igaz, amit az 1% mond, ha az 1% nem gondosan összeválogatott reprezentatív minta. Ez az 1%% tagság leírt véleménye elég lehet egy hipotézis felállításához, de te kikérted magadnak. Te nem feltételezel. Te ismered a tényeket.

Szóval igen, szeretnék valami bizonyítékot látni.

Aha, nyilván tudod, hogy ilyen exit pollt nem csinált senki, azért fölényeskedsz itt.

Nem tudom, csak feltételezem.

Ha nincs bizonyíték, akkor csak annyit, hogy OK, hát jobban belegondolva ugyan azt mondtam, hogy ez tény, de valójában nem tudom bizonyítani, hogy ez tény és nem csak egy vélemény, szóval kezeljük ezt a helyén, feltételezésként a továbbiakban.

Aha, azért vitatkozol még mindig, mert nem érdekel, csak az, hogy tudom-e bizonyítani

Pontosan. Örülök, hogy kezded megérteni. A másik topicban is leírtam, hogy nem érdekel a Mozilla, viszont a gondolatmenetedben logikai hibát láttam, és szeretek a (vélt vagy valós) logikai hibák végére járni.

Veheted szakmai ártalomnak. Kb. 20 éven át kb. ez volt a munkám. Mindenféle mondásokból logikai rendszereket képezni, a mondásokat egymással szembe állítani, körbejárni, megvizsgálni, elemezni. Szerettem csinálni. Ha most azt látom, hogy valakinek a gondolatmenetét nem tudom követni, akkor ez felkelti az érdeklődésemet, és ha lehet, a végére járok. Lehet, hogy az ember tévedett, az is lehet, hogy csak a gondolatmenet közepét kihagyta, és az elejéből az általam ismert paraméterekkel a vége nem következett. Elmondja, hogy milyen eddig nem ismert paraméterei vannak a rendszerének. Meg persze olyan is lehet, hogy benézek valamit :-)

És egyébként ebből következik az is, hogy miért nem reagálok minden egyes szavadra. Amíg érdekel, addig szívesen folytatom a beszélgetést. De van olyan, hogy nem érdekes már. Volt olyan kollégám, aki még a kérdéseket se értette. Volt olyan, akinek elmagyaráztuk, többen is, hogy amit mond, az miért hibás, de nem értette meg. Ez nem szórakoztató, ez fájdalmas. Munkában nincs mit tenni, tovább kell próbálkozni. Mindenki a temperamentuma alapján. Én általában megpróbálom még egyszer, kétszer, sokszor elmagyarázni, aztán esetleg feladom és valaki másnak átpasszolom. Volt olyan kollégám, aki meg vörös fejjel üvöltött az értetlen kollégával. De ez, itt, nem munka. Ez szórakozás. Ha nem szórakoztat, akkor nem idegesítem magam, egyszerűen figyelmen kívül hagyom. Nem válaszolok, további válaszokat esélyes, hogy el se olvasom.

Ti kezdtétek a személyeskedést és ezek után van bőr a képeden azt mondani, hogy velem nem lehet értelmesen párbeszédet folytatni?

Te kezdted a személyeskedést, és nem a személyeskedés miatt nem lehet veled értelmesen párbeszéldet folytatni, hanem azért, mert nem arra válaszolsz, amit kérdezek tőled.