( zeller | 2020. 11. 04., sze – 17:39 )

Ha akkor fogyasztod, amikor megtermeled (mert a napelembuzik azzal jönnek, hogy úgy kell, és akkor nincs probléma a megújulókkal), akkor nincs gond. Egyébként meg álmodj, hogy 15Ft/kWh áron át fogják venni napelemes csúcsban a fölösleget - megint csak a zöldbarmokat tudom idézni: "németeknél volt olyan, hogy nulla € volt a villamosenergia ára" - Ja. Amikor minden megújulő csúcsrajáratva termel, akkor igen. És bizony a napelem is ilyen lesz, hogy ha hétágra süt a nap, akkor örülhetsz, ha átveszik csontért-pitykéért a fölölsleget. Megoldás: az éjszakai fogyasztás többszörösét kell nappal fölöslegként megtermelni, és akkor lesz miből fedezni a fogyasztásodra eső rendszerhasználati díjat, és/vagy az éjszakai fogyasztást kell minimalizálni, illetőleg amit meg nem tudsz minimálisra leszorítani, ott egy "inverz" UPS kell: amíg az akku bírja, addig onnan megy a kimenete, amikor meg már nem bírja, akkor a villamos hálózatból.
Ha jól csinálod, akkor száz Ft-os nagyságrend, ha nem, akkor is maximum párezer Ft-ot jelent majd - és még így is azt gondolom, hogyha emiatt lesz meg nem térülő a beruházás, akkor ott a hosszú távú kalkulációval gondok voltak/vannak. 10-20 évre fix költségszerkezettel számolni idehaza...
Egyébként elég megnézni alaposan az EURO7 kibocsátási normákat, ami -gyakorlatilag- a robbanómotoros autók végét jelenti - márpedig ha bevezetik, akkor a következményeivel számolni kell a következő 10-20 év távlatában, azaz hogy villanyautód lesz, ha akarod, ha nem - mert mást nem lehet majd forgalomba helyezni.