( _Franko_ | 2020. 11. 02., h – 15:41 )

Feljebb már írtam, hogy a szabályozás és a hogyan pontos megállapítása. 2020-ban bejelentették, hogy 2024. jan 1-től nem lesz a napelemes rendszerekre szaldós elszámolás. Ezt szerinted meddig fog tartani leszabályozni és bevezetni?

A kettő dolognak, vagyis az autókba szerelendő hiteles töltés és fogyasztásmérőnek és a magyarországi szaldós elszámolásnak mégis mi köze van egymáshoz? 

Pont azt hagyod figyelmen kívül, hogy az a "csak egy pecsét" egy elég hosszú folyamat végén kerül oda. És nem csak a hitelességre vonatkozóan kell ilyen pecsét, hanem még ezer más dologra.

És ez a pecsét egy lehetetlen küldetésnek bizonyul? Jelenleg is elég sok szabályozásnak meg kell felelniük az autóknak, az autógyáraknak és a beszállítóknak, ez annyival nehezebb ügy lenne? Tényleg űrtechnika magasságokat verdesi az, hogy hitelesített legyen az a mérőeszköz, ami jelenleg is benne van minden elektromos és plug-in hibrid autóban?

Bevallom, eddig fogalmam sem volt, hogy mi az az ISA, de utánaolvasva több okból is alma körtével: egyrészt EU szabályozás, másrészt kikapcsolható, nem kötelező használni, ezért feltehetően lényegesen kevesebb ellenállásba fog ütközni, és arról sem fognak vitatkozni a vezetők, hogy 49 vagy 51 km/h-nál tilt.

Oszt? Amiről megy a vita, az is EU szabályozás, másrészt meg attól, hogy kikapcsolható, még belekerül minden itt gyártott és behozott autóba. Nyilván sokkal egyszerűbb dolog ez az ISA, mint hitelesíteni az egyébként is ott lévő mérőeszközöket, nem? Valahogy így érveltél a komplexitása kapcsán.