( gergov | 2020. 11. 02., h – 12:29 )

Az rendben, csak ezt még könnyebb lesz "megtrükközni", mint a vezéreltet. Elég szétnézni a neten, hogy hány saját fejlesztésű "okos" elektronika létezik a két betáp közötti gyors átváltás megvalósítására.

Amíg lesz olyan töltő, ami normál konnektorba csatlakoztatható, addig senki nem fogja tudni rábírni az egyszeri magyart, hogy az alibi órapörgetésen kívül máskor is a dedikált pontról töltsön.

Azt el tudom képzelni, hogy előírják az autógyártóknak, hogy akkor ne mellékeljenek ilyen töltőt a járműhöz, esetleg legyen valami kommunikációs protokoll, amin hitelesíti egymást a töltő meg az autó, de ezek megkerülhető megoldások.
Esetleg lehet próbálkozni azzal, hogy az autó jelentse automatikusan az általa  elhasznált energiamennyiséget, de ezt privacy oldalról biztosan támadnák.

Ehhez és az összes többi megoldáshoz is jogi szabályozás és türelmi idő szükséges, én a következő 10 évben nem nagyon aggódnék miatta.