( _Franko_ | 2020. 10. 13., k – 23:56 )

Nem értem, hogy jön most ide a 250kW-os töltés.

Lehet kétszer akkora is a teljesítmény, arra se probléma a vastagabb vezeték, ha robot mozgatja, ha meg dupla a feszültség, akkor azonos méretű lehet a kábel. Hűtés nélkül.

Tehát valószínűleg olcsóbb alternatív technológiát kifejleszteni, mint robotkarral vagy egyéb mechanikával kínlódni (a folyadékot mozgató szivattyú nagyságrendekkel egyszerűbb szerkezet). Ha nem rugalmas a kábel, akkor a robotkarnak is erősebbnek kell lennie, ami feltételezem a vezérlést is nehezíti. Nem hiszem, hogy a folyadékhűtéses emberek ezt nem gondolták volna át.

Lehet, de minek? Ja, tudom, azok a kutatók, cégek és egyetemek, akik robotos töltéssel szopnak évek óta, azok balfaszok és nem gondolták át, ellenben te, aki egyáltalán nincs benne az iparágban, te átgondoltad most pár perc alatt, fantáziáltál egy csomó nehézséget és szerinted faszság. Figyelj, igazad lehet.

Egy adott teljesítmény után szerintem helyi puffer kell, ami holt időben töltődik, és ahonnan gyorsan le tudja szívni a töltő. Ennek megint ára van. És akkor ott tartunk, hogy méreg drága pénzért produkáltuk egy 4 állásos benzinkút töltési teljesítményét. (mert a mostani nagy töltő telepek igazából ezt sem tudják, ugyanis az állásoknak csak kis hányada tud 250kW-ot)

Oké, akkor faszság az egész, jó így?