( gee | 2020. 10. 12., h – 23:31 )

Az éjjel töltöd nappal mész max akkor ha valóban minden lakótelepen közel minden parkolóhelyhez lesz töltő.

Töltő annyi lesz, amennyi a lakosság autóihoz kell.

Ha mindenkinek elektromos autója lesz, akkor minden parkolóhelyhez lesz töltő. Ha csak néhánynak, akkor lesz néhány dedikált töltős parkolóhely.

Itt, Londonban, pl. úgy megy a dolog, hogy az önkormányzat telepít random (jó, biztos gondosan megtervezték) helyekre néhány töltőfejet egymás mellé, így nap közben taxik meg aki akar, az odaállhat és tölthet. Ugyanígy a legtöbb (összes?) bevásárlóközpontban van ilyen. Pl. a házamtól 4 saroknyira van 3 töltőfej, meg az irodámtól 1 saroknyira 2 (vagy 4?). Szóval ha elektromos autóm lesz, és itthon nem tudnám tölteni, nem lenne megoldhatatlan.
Viszont kérhetem az önkormányzatnál, hogy az utcámban alakítsanak ki a számomra egy töltőhelyet. Nem lesz dedikált (bármilyen elektromos autó odaállhat tölteni), de ha csak nekem van elektromos autóm, akkor várhatóan üres lesz kb. mindig, amikor hazaérek. Ha a szomszédnak is lenne elektromos autója meg nekem is, akkor mindketten kérjük, és akkor két helyet alakítanak ki. Ez ugye lakásoknál is megy.
Mivel én házban lakom, nekem egyszerűbb a helyzet, a saját házamból el tudom vinni a vezetéket a ház előtt parkoló autóig, csak azt kell megoldanom, hogy a járdán ne okozzon veszélyt. 2 utcával odébb van egy Tesla, úgy látom a tulaj egyszerűen letette a vezetéket a járdára és rátett valami erős anyagból levő kis tetőszerű takarást, így senkinek a lába vagy botja nem akad bele.