( gee | 2020. 10. 12., h – 17:26 )

Én meg is őrülnék ha 150-200 kilométerenként meg kellene állni

 Milyen távolságonként vagy időnként tartasz pihenőt?

Amikor én tanultam vezetni, akkor azt javasolták, hogy az ember 200 kilométerenként álljon meg. Ez nekem túl rövidnek tűnik, de mondjuk 300 már nem. Azt tudom, hogy ha mondjuk 6 órán keresztül vezetek (előfordul, hogy 150-200 km eltart ennyi ideig), akkor már alig tudom kihajtogatni magam az ülésből.

Angliából Magyarországra úgy szoktunk menni, hogy beiktatunk valahol (Németországban) egy alvást. Le lehetne tolni egyhuzamban, de durva lenne. Max. úgy vállalkoznék rá, ha lenne váltó társ, kb. 20 évvel ezelőtt vezettünk úgy kb. 19 órát Budapestről Görögországba, de azért kemény volt az is.

Mostanában úgy szoktunk menni, hogy időnként megállunk enni, inni, pisilni, nyújtózkodni, tankolni, stb. Ahogy nézem, elektromos autónál annyi a különbség, hogy nem akárhol eszünk, iszunk, nyújtózkodunk, hanem ott, ahol a töltőállomások vannak. Ahogy néztem, egy London - Budapest útvonalon pl. eléggé sűrűn vannak a pontok, hogy én választhatok, hol akarok megállni, nem az van, hogy itt meg kell állni, mert ha nem akkor ráfaragok.

Össz menetidőben valószínű valamennyivel hosszabb, mert egy tankolás vagy kávé vásárlás 5 perce helyett mondjuk 20 perc is eltelik, máshol viszont az autó bőven feltölt fullra, miközben megebédelünk, szóval nem mindenhol van extra idő.

De gondolom ez stílustól is függ, ha valaki csak tankolni áll meg és egyébként szendvicset eszik, termoszból iszik a mozgó autóban, az biztosan kitér a hitibűl ha meg kell állnia 20 percre időnként, igen.