( bognarattila | 2020. 10. 10., szo – 21:44 )

Szerintem itt vannak, akik nálam sokkal jobban értenek az elektromos töltési technológiákhoz (én semennyire nem értek hozzá), de ha azt nézem, hogy most mint tud 250kW-os töltő (https://insideevs.com/news/382070/tesla-model-3-v3-supercharging-speed-…), akkor az nagyon-nagyon messze van attól, hogy most 5 perc alatt 900-1000km-nyi dízelt tankolok.

Úgy tudom komoly melegedési kihívások vannak, de 250kW-os teljesítményt előállítani sem lehet egyszerű, talán puffer tárolókat kell létesíteni, hogy igény esetén lehessen honnan leadni ezt a teljesítményt, de ennek a költsége megint nem lehet jelentéktelen.

Nekem az állításod érzésre olyan, mintha 100m-es sprint ideje alapján próbálnád 70 perc alatt lefutni a maratont.

De szerintem bizonyos szint után kár lesz a töltési sebességet hajszolni, a hatótáv növelése sokkal fontosabb: ha egy napnyi autózást bele lehet tölteni kvázi bárhol éjszaka, akkor nem sok igény lesz gyorstöltésre.