( Bdede | 2020. 10. 10., szo – 11:14 )

Még egyszer elolvasva amit írtam, "mea Culpa", nagyon nem úgy érthető, mint ahogy szerettem volna.

Amit akartam írni. 1. A kőolaj alapú mobilizáció is, amikor igazából beindult, világmegváltó tech volt. Mondanám ezt úgy a huszas évek közepére. Kb. 50 évvel később mutatta ki a fogafehérét. Mindenki tudja, nem akarom részletezni. Most  tartunk új száz évnél, és kb. még 20-30 évig fog tartani, de lehet tovább.

A villanyautó hype oldalakon is azt mondják, hogy "ha a 2016 termelés akár háromszorosára is növekszik az igény akkor is 185 évig elegendő a lítium". Szerinted hihető  a "még ha háromszorosára" optimizmus?

A mobil telefonja mindenkinek van, évente 1,5 milliárdot gyártanak, autója nem mindenkinek van, az éves termelés 90 millió. Hogy kerek számokkal dolgozzunk kb mondjuk 20 szor annyi telefont gyártank mint autót. Ha igaz, sok országban már nem lehet majd eladni csak villany autót 35-től, szóval megint pozitivan kerekítve 30 év múlva az eladott autók legalább fele elektromos lesz. Egy átlagos autó akksi kapacitás  úgy 40-50 kWh, egy telefon akksi átlagos kapacitása 15 Wh. Tehát egy átlagos autóaksi durván 3000 szer nagyobb mint kapacitású mint egy telóé. Azaz a belépő járműakkumulátor gyártás 30 év múlva 70-80 szoros igényt jelent a  mobiltelefon igényhez képest. Szintén olvasható, hogy a jelenlegi lítium felhasználás döntő részét a mobiltelefonok adják. Szóval számolj.

A tengerből való kinyerés jelenleg kurva erőforrás igényes, rosszabb mint az általad emlegetett kőolaj, ráadásul számoltál mennyi vizet kellene akárcsak megmozgatni pár g litiumért? Te írtad 6g-ért 100ezer m3. Megéri nem?

És ez csak a lítium, akkor még a kobalt, a réz, a ritkaföldfémek (akár csak politikai, függőségi) kérdését nem is néztük.

Szóval szerintem az akkumulátor alapú mobilizáció borítékolhatóan rövidebb életű lesz mint a kőolajalapú (volt).

Update:

Olvastam a további (lenti) hozzászólásaidat is. Egyetértek veled. Az akksis történet, a mobilizáció plazmatévéje, rövid ideig fog élni. Hogy mi lesz utána? Nem tudjuk, talán, és én is ennek adok több esélyt (nekem szimpatikusabb), az üzemanyag cella. Mondanám, hogy majd meglátjuk, de szerintem Én már nem (:.