( zeller | 2020. 06. 19., p – 08:46 )

A lehet, hogy van, az egy dolog. Te úgy írtál róla, hogy tudod, hogy van olyan ismerősöd. Én az ilyen szabályokra fittyet hányó lóf...jóskákkal nem dicsekednék - akinek majomra van pénze, banánra is legyen: amikor megvette az autót, tudta, hogy a részecskeszűrő van, és hogy annak az üzemeltetési kültségben jelenős része lesz vagy lehet.
Remélem, hogy a szabályozás abba az irányba fog mozdulni, hogy nagyon ne érje meg se a szerelőknek, se a tulajdonosoknak ilyet csinálni. (EGyszerű lenne egyébként: a szerelő, ha ideiglenesen (a működöképesség visszaállítása érdekében, a tulajdonos felelősségére, ahogy papíron most is) kiiktatja a részecskeszűrőt, köteles lenne az NKH felé ezt a tényt motorszám/alvázszám/rendszám adatokkal jelezni, _és_ az ilyen átalakítás automatikusan mondjuk 30 vagy 60 napra korlátozná a forgalmi érvényességét.
Az NKH azért kell a képbe, mert az így jelentett járműveket -a megadott határidő után- hatóságilag ki tudják vonni a forgalomból, annak minden következményével együtt.
Az érvénytelen forgalmival autózást meg simán lehet(ne) akár az önkormányzatok által kirakott, akár az EKÁER-es kamerákkal is figyelni - rendszámfelismerőre tolni az adatokat, aztán ha "olyat dob" a nyilvántartó, akkor az adott képet lehetne idő/hely adatokkal beküldeni zárt rendszerben, és máris izzenhetne a nyomtatóból a szab.sért. bírságról szóló határozat.