( jakabzoltan | 2020. 06. 17., sze – 23:53 )

Örülök, hogy jók a tapasztalataid! :) Nekem felemásak :D

A FW nálunk napi téma, a következő a tapasztalatom (meg úgy általában a gyártófüggetlen szervizeléssel kapcsolatban): 

- Az első években megy a bug-fix, de End of Support után már nem nagyon fejlesztenek (új feature-öket meg pláne nem hoznak ki, csak ritkán);

- Ha meghibásodás van és a FW a megoldás, akkor oda kell adni / meg kell engedni, hogy letöltse az ügyfél - ha van a háttérben egy partner, aki ezzel foglalkozik, akkor nem kell vért izzadni :);

- A gyártók az EoS eszközökkel már nagyon nem foglalkoznak, inkább az új vasakat akarják eladni (ezért is olyan drága a hosszabbítás - CarePack);

- Ha még jön ki új feature és erre igény is van, a gyártónál kell maradni;

- A legtöbb helyen csak meghibásodásoknál frissítenek FW-t a gyártó kérésére, akkor is, ha van hivatalos SW-támogatásuk és hozzáférésük, egyébként hagyják (jelige: amíg fut és jól működik, DONT TOUCH IT!), sokszor inkább galibákat szokott okozni;

- A diszkekre nincs annyi garancia, de ez nem is számít, amíg van rá support, addig ha meghibásodik szó nélkül cseréljük és annyi van raktáron, hogy Dunát lehetne rekeszteni belőlük, illetve mi sem akarunk naponta kijárni diszket cserélni, ezért nem hulladékot viszünk ki, ami másnap elromlik;

- Sokszor olcsóbban kijön megvenni a support-ot, mint betartalékolni (itt nem túlárazott CarePack-ről van szó :) ) és a support mindenre érvényes, nem csak a diszkekre -> ha pl. egy controller meghal, az elég drága mulatság ha nincs support / gari;

Ahogy fent freeoli írta: "Alapvetően picit speciális téma, de egy iparág gyakorlatilag." Külföldön (főleg USA, UK, Németország) már szinte mindenhol - ahol van fizikai vas - igénybe vesznek ilyen szolgáltatást, Magyarországon is kezd elterjedni, de még van hova fejlődni. :)

 

Itt az EU-s rendelet a FW-es témához, hogy ki kell adniuk a gyártóknak, ha egy hiba javításához szükséges:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R042…