( phord | 2020. 05. 10., v – 15:08 )

nem értek hozzá, nem látok rá, csak hangosan gondolkodom: nem arról van szó, hogy sokkal könnyebb a hirdetői oldalt kezelni, mint a fogyasztóit? előbbi beéri a letöltés, klikk, redirect stb. számokkal (ebből van most a hiszti, gondolom), miközben a konkrét reklám által generált konkrét profit soha nem derül ki pontosan, így ha megy a bolt, jók a számok, nincs oka felülvizsgálni a reklámszerződést egyik félnek sem. miközben, mivel ingyenesen elérhető a tartalom, clickbait a cím, csöcs van a képen stb., sokan olyanok is belekattintanak, akik sosem tennék, ha fizetni kellene érte, így pörög a hirdetés.

ezzel szemben valamilyen PPV modellben, ahol a fogyasztó fizet a tartalomért, már sokkal nagyobb kihívás lenne értékesíteni azt, mert direkt visszajelzés van: ha a fogyasztó nem elégedett a minőséggel, legközelebb már nem fog érte fizetni. kis túlzással: minden tartalommal minden fogyasztóért meg kellene küzdeni.

magyarul a könnyebb ellenállás felé mozdulnak: ne használj reklámblokkolót!