( Hiena | 2019. 08. 20., k – 23:28 )

Atmoszférikusan nyitott vákuummotor. 2% körüli hatásfokkal. Mechanikailag ez lenne a legegyszerűbb és a legnagyobb.
Alacsonnyomású delta Stirling. Ennek 20 fokos delta T esetén 8% körüli hatásfoka lenne.
Szénhidrogén munkaközegű gőzgépek. Egylépcsős felépítés esetén 10% körüli hatásfokkal redelkezne.
Hőszivattyús, kétlépcsős felépítés esetén ez feljavítható lenne 15-18%-ra, de mechanikailag irgalmatlanul költséges lenne.

Ezek közül 3kW-ra végigszámoltam a delta stirlinget. Méret tekintetében még itt is 0.8m körüli átmérőjű munkahengerek jöttek ki.

A kinyerhető energiát elég egyszerű kalkulálni az aszfalt és a környezeti hőmérséklet különbségéből.Az aszfalt hőmérséklete meg számolható az aszfalt albedójából, a nap beesési szögéből, az úttest hővezetési tényezőjéből.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "