( oattila | 2019. 08. 01., cs – 13:45 )

"Az amcsiknak most ebben igazuk van.
Már náluk is kisebb köbcentis kocsikat adnak el sokat, és azok is benzinesek."

Az EU-ban környezetvédelmi megfontolásból terjedtek el a dízelek.

Régebben a CO2 kibocsátás csökkentése volt a fő irány, erre az igényre volt az autógyárak válasza az alacsonyabb CO2 "produkáló" dízel.

Másrészt szintén környezetvédelem miatt az EU-ban jóval erősebben adóztatják az üzemanyagokat, ezért - szemben az USA-val - itteni vásárlóknak fontosabb az alacsonyabb fogyasztás, ami miatt szintén a dízel felé hajlik a mérleg.

Később a CO2 helyett a NO miatt kezdtek el aggódni a környezetvédők, erre lett válasz az AdBlue. Vagyis ez nem a koromszemcse méretet befolyásolja, hanem a NO szintjét csökkenti.

A szemcseméret nem az üzemanyag fajtája (gázolaj vagy benzin) miatt van, ez ugyan úgy probléma a közvetlen befecskendezésű benzineseknél is.