( answ | 2019. 03. 20., sze – 17:28 )

Tűzfal mögött vannak. És igen több szeparált hálózaton van, de vannak amelyek nem: például VPN-el el lehet érni routeren keresztül. Sőt vannak olyanok amelyek VPN-en vannak összekötve, mert idővel a gyártás szeparálódott.

Egyébként nehogy azt hidd, hogy ezeken a helyeken hozzáértők dolgoznak, azok már régen külföldön vannak. Nálunk az folyik, hogy az ezer éves rendszerekhez hozzá sem nyúlnak míg nincs probléma. Utána jön a visítás, hogy azonnal meg kell csinálni! Tegnapra!
Aztán a gyártóhoz fordulnak, aki elmondja hogy ez már egy legacy rendszer, nem ért hozzá senki, de ha nagyon akarja akkor egy zsíros összegért helyreállítják 2 héten belül.
Na most neki már tegnap is késő lett volna + meglátja az összeget a vezetőség és elsírja magát. Persze 1 óra alatt többet keres a cég, mint amilyen összeget mondtak, de az mellékes.
Akkor jönnek 3rd partyhoz (például hozzánk), aki működtetett ilyen rendszert, hogy mi legyen. Aznapi kiszállás, HDD klónozás, majd rendszer helyreállítás. Utána pedig mivel azonnal mennie kell csak arra van lehetőség, hogy X időnként-re mentést állítok be egy másik drive-ra, amiről egy script a hálózaton keresztől másolatot készít. Biztonságos? Nem. Gyakori eset? Sajnos igen. Ja és szerinted kérik utána, hogy tervezzem meg, hogyan tudnának átállni normálisan működésre? Nem. Majd a következő disaster-nél megint hívnak. Ismerek olyan helyet, ahol még CP/M van. Megkérdeztem technikust, hogy erről van mentés és cold spare? Áááá, ezzel még sosem volt probléma..