Na most már nekem is van első kézből ilyen tapasztalatom. A küldeménynél fura nyomkövetés jelent meg, két napon is kézbesítésre átadva, de semmi. Szombaton bementem, hátha a címzés sérült és nem találnak. Az akkori ügyintéző már látta is a belső rendszerükben, hogy a kézbesítőtől ellopták... hétfőn menjek vissza jegyzőkönyvet felvetetni.
Hétfőn egy bejelentés nevű papírt kitöltöttek a posta megfelelő részlegénél, ott úgy foglmaztak, hogy kerestettem és nem találták és ezért kártérítési igény forintban a küldemény értéke. Mellékelték hozzá a belső rendszerbeli 2 oldalas, részletes követés kinyomtatását, amit én nem láttam. Plusz a webshopból nyomtatott képernyőmentést (kártyás fizetésről épp nem tudtam a banki rendszerem töketlenkedése miatt). Egy jó hétre rá jött a válasz, némi általános szöveggel arról ki kérhet kártérítést, feladó valamint címzett a megfelelő tulajdonjog igazolásával.. s végül hogy 8 napon belül kiutalják a feladáskori középárfolyamon számolva.
A nyomkövetésbe egyébként nem viszik fel (külön rákérdeztem) azt, hogyha a helyi posta kezében történik elvesztés. A magyarban továbbra is a két kézbesítésre átadva bejegyzés szerepel, a feladó posta követőjében pedig még két sikertelen kézbesítés bejegyzés is látszik. Ez alapján és a magyar nyelvű papírok alapján valószínű nem lenne sima ügy az eladónál reklamálni. Szóval megfelel, hogy a posta fizet. És gyorsabb is, főleg most a kínai újév alatt.
Szóval, ha egyérteműen a magyar oldalon veszik el a követős küldemény, akkor olyan igazolásokkal, mint amit például vámkezeléshez is bekérnek, esélyes, hogy a posta hajlandó maga kifizetni az eltűnt küldemény értékét.