( Csab | 2019. 01. 18., p – 13:12 )

Szerintem jobb lenne néhány remake az értékesebb játékokból. C64-re íródott vagy 10.000 játék, de sokkal kevesebb volt az, ami valóban értékes volt.

Rick Dangerous 2, Hexenküche (Cauldron), Impossible Mission I-II, Myth, Last Ninja II,...

Nem volt túl sok igazán jó játék, szóval a remake mindenképp jobb lenne, mint az eredeti C64.

Megint visszajutottunk az alap bénázáshoz:
- a C64 vonal nem lett fejlesztve, megmaradt 1982-es szinten 16 színnel, 3 szólammal
- a VIC-II eszméletlen béna volt. Minimális áramköri módosítással lehetett volna színpalettát rakni bele, ez megdobta volna a képességeit. A 16 szín gáz, semmiből nem állt volna egy paletta. Ezt C128 alatt sem sikerült megcsinálniuk.

Lehetett volna a későbbi C64 kompatibilis gépeket több RAM-mal, több SID-del, stabilabb, kevésbé érzékeny CIA-kkal kiadni. Lehetett volna ACIA-t is rakni bele (UART), meg DMA vezérlőt.

1982 és 1994 között semmi érdemlegeset nem csináltak a C64-gyel, ami visszafelé kompatibilis lett volna. Nem is tartották fontosnak a kompatibilitást.

Szerintem az Amiga és a C64 vonalat egyszerre kellett volna fejleszteni: kisgépek és nagygépek. Az IBM PC azidótájt az Amiga mögött volt képességeiben.