Ez a "legenda" annyira legenda, hogy - emlékeim szerint - még valamelyik könyvben is szerepel. :) Hogy valóban így volt-e, az jó kérdés, de a meghajtó valóban kiakasztható így.
A lényege annyi, hogy az eredeti 1541 35 sávos lemezeket formáz. De a meghajtó mechanika 40 sávot is tud kezelni. (Ezt a 35-öt régen nem tudtam, hogy hogyan találták ki, de közben kiderült, hogy a legrégebbi 5¼-es mechanikák tényleg csak ennyit tudtak.) Ha a fejet kitolják a 36..40 sávok valamelyikére, onnan nem tud értelmes szektort olvasni az elektronika, a szoftver meg onnan állapítaná meg, hogy hányas számú sávon áll éppen a fej. Így némi küzdés után azt mondja, hogy nincs lemez a meghajtóban.
Persze a javítás megoldható egy jól megfogalmazott inicializációs parancs segítségével, nem kell hozzá szervizlátogatás, de ezt persze fel kell ismerni. :)