Jók ezek a begyöpösödött villanyautó/megújuló energia szapuló topikok, a kedvencem, amikor pár hozzászóláson belül merül fel ellenérvként, hogy de hát mibű' töltik fel a jóemberek az aksijaikat, meg hát hová a bús fenébe lehetne eltárolni egy szélviharnál keletkező rettenet mennyiségű áramot. :D
Ha egyszer elterjed a villanyautózás és nem lehet már ingyen töltikézni mindenfelé, akkor természeti jelenségek hatására keletkező túlzott kapacitást lehetne egyszerűen olcsóbban adni és a fogyasztók majd ezekhez a csúcsokhoz illeszkednek, szépen telenyomják az akkumulátoraikat ilyenkor energiával. Nyilván a hálózatot ehhez fejleszteni kell (bár a hasonló rugalmasság alapból cél tudtommal), de a túloldalról az igény bőven meglenne rá. Lásd amikor pár forintnyi benzináron szerencsétlenkednek sokan sok milliós, tükörre fényezett verdában...
De ha a "kúton" "tankolás" megfelelőjeként sem a 3 órás kábel mellett unatkozást vesszük (jelenlegi állapot), hanem mondjuk feltételezzük, lehetne ezt okosabban, aksi cserével is, akkor az autópálya melletti töltőállomás/aksicsere központ lazán rá lehet kapcsolva a környező szélerőmű parkra és akkor a szélkerekek közvetlenül töltik az aztán közvetlenül felhasználásra kerülő telepeket, a szállítás okozta hatásfok romlást szinte kiiktatva a képletből.
Csomó új lehetőséget hoz be a villanyautózás, nem feltétlenül a jelenlegi felállásból érdemes kiindulni.