( Hiena | 2018. 10. 02., k – 15:33 )

Nem tudom milyen modell alapján kell működniük. Nem akarom meghatározni, hogyan működnek.

Amit tudok: Hogy mennyit bír a mai magyar netes piac. Mert voltam olyan bebukott projectekben, ahol pont ezt az árazási hibát követték el. Az Index legnagyobb előnye, hogy egy bejáratott brand, ezért megteheti, hogy magasabbra árazza magát.
Plusz azt is tudom, hogy az Indexnek 1.5 milliárd körüli nettó árbevétele volt. Ennél az árazásnál ez 62500 havi 2000 Ft. előfizetést támogatást fizető olvasót jelent. Ez a papír alapú lapoknál valahova a Bors, BEST, HOT! közé pozícionálná az Indexet.
Az index napi látogatószáma olyan félmillió körül van, amiből a 10%-os támogatói arány kicsit vaskosnak tűnik. A tapasztalat alapján olyan 5-8% ami egy nem célorientált webes platformnál lenni szokott. Nyomtatott lapoknál az előfizetői arány 20% körüli szokott lenni. (Ugye nyomtatott lapoknál nem összekeverendő, az eladott darabszám, előfizetői darabszám, és az olvasói darabszám.)

"Valamint nem tudom, elolvastad-e figyelmesen, mire kerik a penzt: egyelore nem a tulelesre."

Aham. Mit is írtak az első 5 millájuk céljára?
"Pénzügyi tartalék képzése

Az Index a beérkezett támogatás legnagyobb részét a napi működés biztosítására fordítja, hogy állami hirdetések és a kormányközeli cégek reklámjai nélkül is biztosítani tudjuk az állandó megbízható és minden politikai és gazdasági szereplőtől független hírszolgáltatást.
A támogatás egy részéből pénzügyi tartalékot szeretnénk képezni, hogy a reklámpiac vagy a jogi környezet változása is csak kisebb mértékben érintse a szerkesztőség munkáját."

Nekem itt túlélés szaga van a dolognak. Különösen, hogy kvázi "kiszervezték" mögülük a reklámbevételeket kezelő céget. És innen kezdve már csak egy szerződésfelmondás, hogy hirtelen eltűnjön az összes hirdetési bevételük.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "