( azbest | 2018. 09. 11., k – 23:02 )

Igen, kiállít. Mindig van némi esély üzemzavarra, akár emberi, akár technikai hiba miatt is. S, ilyen szituációban elfogadhatóan vizsgáznak.

A különbség az, hogy ha egy ilyen krahh beüt, akkor azok az okoskodó cégek, akik jellemzően 0 vagy 100% rendelkezésre állással tudnak csak üzemelni, na azok ilyenkor teljes adat és hardver megsemmisülést élnek meg. A nímand cégüket megszüntetik jogutód nélkül, az ügyfeleik kenhetik a hajukra. Majd egy hét múlva a lenyúlt előfizetési díjakból indítanak egy hasonló nímand céget, amí egészen addig 100%-os rendelkezésre állással üzemel, míg ködbe nem megy megint.

Van az a cégméret vagy jogi, technikai helyzet, amikor megéri saját szervereket üzemeltetni. Kisebb cégeknél, ahogy csak a szerver megvételének árával számolnak és az üzemeltetés és a redundancia meg eszükbe sem jut, na ott szokott menni a nagy mellényű okoskodás, hogy a felhő a bolondoknak való. Közben meg csak szerencselovagok. De mindenkinek elfogy egyszer a szerencséje.

Egyébként eddig a hírekből úgy tűnik nekem, hogy valamivel jobban megy ez az amazonnak. Legalábbis náluk sok egymásutáni áramszünet és több államot érintő szükségállapotot okozó hurrikán kapcsán volt anno probléma. Persze náluk meg máskor meg az egyik alkalmazottjuk emberi hibája okozott necces helyzetet.