Az a helyzet, hogy ha a 80-as CRI-jű LED-ed nem ad ki bizonyos színeket magából, akkor azt sem az analóg filmed, sem a digitális CCD-d nem fogja érzékelni. Aztán állítgathatod te a Levels-t, meg a Color Balance-t. Ami nincs ott, az nem lesz ott.
A teljes spektrumú fénycső egyébként technikailag ugyanaz, mint a fehér LED, mert a fehér LED ugyanúgy UV fénnyel világít meg egy bevonatot, ami ezt konvertálja széles spektrumra... :)
Csúsztatás Frankó Mérnök Úr módra. Nagyszerű. A bevonat minősége, ami számít. Mindkettőnél. A nem teljes spektrumú fehér LED ugyanúgy nem fogja kiadni azokat a színeket, mint a sima kompkat fénycső. Attól még, hogy fehér LED, nem lesz olyan CRI-je, mint a teljes spektrumú fénycsőnek. Egyébként, LED-ekből is van teljes spektrumú, tehát ha almát az almához hasonlítasz, akkor igaz lehet az állítás. Csakhogy, a halogének betiltása után, a Media Markt-ban és az IKEA-ban nem teljes spektrumú LED-eket fognak Halogénfóbiás Hugó egységsugarú fogyasztó birka után hajigálni, hanem bizony CRI=80 színtelen kínai szarokat.