( zitev | 2018. 07. 06., p – 18:23 )

A mastering alkalmával kénytelen a hangmérnök az adott célcsoport zenehallgatasi szokasaihoz, igényeihez igazítani a felvételt. Ha a célcsoport lowbudget cuccon fogja hallgatni, eleve korlátolt frekimenettel, kis hangszorokkal, stb, akkor nem engedheti ki a teljes dinamika tartományt, mert a lehallgatáskor többnyire halk és a tulhangositas miatt a rossz elektronika saját zaja miatt zajos lesz az anyag. Ha a célcsoport főként a tinedzserek, akik kizárólag fulessel hallgatnak zenét, akkor eleve fejhallgatohoz keverik ki a mastert. Ez faszsag, hogy kis monitorokon nem lehet dinamikusan masterelni, eleve ezek az apró dobozok a hangmérnök fejetol egy méterre állnak, nem a terem vegeben - nagyon jó hatásfokú cuccok (általános a 110-120dB/W -mintha fulessel hallgatnad), ez gondolom tudod mit jelent!

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség